آموزش ویزای کار کانادا

اجازه کار بدون LMIA به چه کسانی تعلق می گیرد؟

کانادا در موارد خاصی بدون نیاز به تاییدیه LMIA برای نیروهای خارجی ویزای کار صادر می کند. در ادامه به اختصار دراین باره صحبت می کنیم.

کارفرمایان کانادایی در موارد خاصی می توانند نیروهای کار خارجی را بدون تاییدیه LMIA ویا حتی بدون نیاز به اجازه کار،‌استخدام نمایند. سازمان مهاجرت،‌یناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برنامه صدور اجازه کاری تحت عنوان International Mobility Program یا IMP دارد که هدف آن ارتقا منافع اجتماعی،‌ اقتصادی و یا فرهنگی کاناداست.
این نوع اجازه کار از هرگونه نیاز به تاییدیه LMIA معاف می باشد، چرا که یا به تشخیص دولت، این نوع مشاغل دارای منافع قابل توجهی برای کشور داشته و یا اینکه تحت یک نوع قرارداد بین المللی بین کانادا و کشورهای دیگر تعریف شده باشند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

چنانچه شغل مورد نظر شما جز مشاغل بدون نیاز به اجازه کار و یا بدون نیاز به تاییدیه LMIA باشد،‌ فقط کافیست کارفرما نسبت به پرداخت Compliance fee اقدام و از طریق پرتال اداره مهاجرت، پیشنهاد شغلی خود را ارسال نماید.
کارفرمایان کبکی نیز نیازی به دریافت گواهی تاییدیه کبک (CAQ) برای این نوع مشاغل نمی باشند.
در زیر به برخی از مشاغل مستثنی از اجازه کار و یا تاییدیه LMIA به اختصار اشاره شده است:

Intra Company Transfer (ICT)

شرکت های چند ملیتی می توانند نیروهای کلیدی خود را جهت کار در دفاتر مستقر در کانادا،‌ طبق برنامه ICT به این کشور اعزام نمایند.
این برنامه مناسب مجموعه هایی است که دارای شرکت مادر یا اصلی، زیر مجموعه های تابعه و شعبه های فعال در کانادا بوده و صرف داشتن یک دفتر در کانادا، کافی نیست.
همچنین،‌شغل مورد نظر می بایست صرفا در رده مدیریت عالی،مدیریت میانی و یا مدیریت عملیاتی باشد؛ کارمندانی که دارای اطلاعات و یا مهارت های خاصی در زمینه محصولات یا خدمات شرکت باشند نیز در زمره این استثناء قرار می گیرند.
بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به کانادا

CUSMA

شهروندان آمریکایی و مکزیکی طبق قرارداد سه جانبه بین کانادا،‌ آمریکا و مکزیک (CUSMA) می توانند برای اجازه کار اقدام نمایند.
این قرارداد که با روی کارآمدن دولت ترامپ جایگزین قرارداد نفتا گردید، به کارفرمایان این سه کشور اجازه می دهد در صورت نیاز، بدون تاییدیه LMIA نیروهای زبده خارجی را به کار بگیرند.
طبق CUSMA چهار گروه شغلی می توانند از مزایای این قرارداد استفاده نمایند:
  • CUSMA Professionals: نیروهای کاری که دارای پیشنهاد شغلی بوده و در یکی از حدود ۶۰ رسته شغلی از پیش تعریف شده در این قرارداد،‌ جای داشته باشند.
  • CUSMA Intra-Company Transfers : مدیران ارشد شرکت های مکزیکی یا آمریکایی که بخواهند در دفاتر مستقر در کانادا، به کار گمارده شوند.
  • CUSMA Traders : تجار و بازرگانان آمریکایی و یا مکزیکی که حجم قابل توجه ای از مبادلات بین این کشورها با کانادا را انجام می دهند.
  • CUSMA Investors : شهروندان آمریکایی یا مکزیکی که مبالغ قابل ملاحظه ای به منظور ایجاد یا توسعه یک بیزینس در کانادا سرمایه گذاری کرده باشند.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری کانادا

CETA

این قرارداد هم مشابه قرارداد بالایی و بین کاناداو کشورهای اروپایی منعقد گردیده و شامل چهار گروه زیر است:
  • ‌Business Investors : این گروه شامل توریست ها و سرمایه گذاران اروپایی است که با هدف انتقال سرمایه به کانادا سفر می کنند.
  • ‌Intra-Company Transferees : مدیران ارشد و متخصصین اروپایی می توانند در دفاتر خود که مستقر در کانادا هستند، کار کنند.
  • ‌Contractual service suppliers and independent professionals : مخصوص برخی از عرضه کنندگان و صاحبان حرفه های مستقل فعال در حوزه اروپا.
  • ‌Investors : سرمایه گذاران اروپایی که حجم قابل ملاحظه ای در کانادا سرمایه گذاری کرده باشند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت متخصصین به کانادا

Business Visitors

توریست های سرمایه گزار می توانند جهت ایجاد بیزینس یا انجام مبادلات تجاری بدون اجازه کار به کانادا سفر کنند. این استثنا، شامل افرادی می شود که جهت شرکت در یک کنفرانس یا جلسه کاری، خرید خدمات و کالاهای کانادایی، آموزش کارکنان و یا آموزش دیدن جهت کار در خارج از کانادا به این کشور سفر می کنند.
این گردشگران سرمایه گزار می ابیست برای مدت کمتر از ششماه به کانادا سفر کنند و قصدی برای حضور در بازار کارکانادا نداشته و درآمد پایدار خارج از کانادا داشته باشند. بدیهی است داشتن شرایط اولیه سفر نظیر گذرنامه معتبر و توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های سفر را دارا بوده و به لحاظ امنیتی و پزشکی ممنوع الورود به کانادا نباشند.
این گروه جهت مسافرت به کانادا باید ویزای توریستی(TRV) بگیرند و یا اینکه درخواست اجازه الکترونیکی سفر (eTA) نمایند.

TV and Film

عوامل تولید فیلم و مستند های خارجی می توانند بدون نیاز به اجازه کار،‌ نیروهای خود را جهت تولید محصولات خود به کانادا بیاورند.

After-sales or lease services

چنانچه نیروی کار جهت ارایه خدمات پس از فروش یا اجاره نظیر نصب، راه اندازی، تعمیر و یا آموزش نحوه استفاده از تجهیزات صنعتی یا تجاری از جمله محصولات نرم افزاری به کانادا سفر می کند، نیازی به کرفتن اجازه کار ندارد.
بدیهی است فرآیند نصب تجهیزات باید تخصصی بوده و شامل اقدامات عمومی نظیر برق کشی، لوله کشی و سایر کارهایی که توسط نیروهای کانادایی قابل انجام است، نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *