آموزش ویزای کار کانادا, مجله هلیکا

افزایش 10000 فرصت شغلی در نوامبر 2022 طبق نظرسنجی نیروی کار کانادا

آمار اشتغال کانادا در نوامبر 2022

در این مطلب قرار است خلاصه ای از روند عمومی اشتغال کانادا در نوامبر 2022 بررسی شود. به علاوه خلاصه ای از نتایج اشتغال این کشور مبتنی بر جنسیت که در آخرین نظرسنجی نیروی کار گزارش شده است.

اگر شما هم سوالاتی در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، کافیست با شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا یک مشاوره تخصصی در این زمینه به شما اراده کنند.

شماره تلفن ایران: 021۲۲۴۱۸۸۷۷

شماره تلفن تورنتو: 0016479075026

بر اساس آخرین نظرسنجی نیروی کار (نوامبر 2022) که توسط آمار کانادا منتشر شد، زنان بین 25 تا 54 سال (که در سن اصلی کار در نظر گرفته می شوند) افزایش 0.4 درصدی در اشتغال را تجربه کردند.

آمار های ارائه شده، آخرین نتایج اشتغال در بین مهاجران کانادایی است. این داده ها پس از اعلام آخرین برنامه مهاجرتی از سوی دولت کانادا منتشر شده است. طی این برنامه قرار است تا طی سال های 2023 تا 2025 کشور کانادا 1.5 میلیون مهاجر را بپذیرد که این اهداف مهاجرتی اخیر کانادا کاملا بی سابقه است.

در میان افرادی که طی 5 سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده اند، در ماه نوامبر 2022 زنان نرخ اشتغال 69.7 درصدی را تجربه کرده اند. این آمارها بالاترین نرخ رشد کاری ماه نوامبر در 16 سال گذشته است.

نرخ اشتغال در میان کانادایی هایی که در میانه سنین کار هستند، نسبت به سال گذشته 0.8 درصد افزایش یافت و به 84.7 درصد در نوامبر سال 2022 رسید. همچنین این امر باعث افزایش اشتغال در میان زنان کانادا شد.

این گروه اکنون دارای نرخ اشتغال 81.6 درصدی است که بالاترین رکورد قبلی 81.4 درصدی است که در ماه مه 2022 ثبت شده بود. نرخ اشتغال برای مردان در سن کار اکنون به 87.8 درصد رسیده است.

اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، در لینک زیر می توانید تمام اطلاعاتی را که درباره مهاجرت کاری به کانادا نیاز دارید مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری کانادا

روند عمومی اشتغال در سراسر کانادا

با نگاهی کلی تر به اشتغال در کانادا، در ماه نوامبر 2022 شاهد رشد 10000 شغلی در سراسر کشور بودیم. نرخ بیکاری ملی در کانادا 0.1 واحد کاهش یافت و به 5.1 درصد رسید. نرخ مشارکت اشتغال کانادا نیز در ماه نوامبر به 64.8 درصد کاهش یافت.

علیرغم این رشد نسبتاً جزئی اشتغال، «میانگین دستمزد ساعتی کارکنان برای ششمین ماه متوالی از نوامبر 2021 تا نوامبر امسال بالای 5 درصد باقی ماند (تا 32.11 دلار)». اگر در کانادا کار کنید، با گذشت زمان پتانسیل افزایش درآمد را نیز مشاهده می کنید.

روند اشتغال به تفکیک استان های کانادا

افراد تازه وارد به کانادا هنگام انتخاب محل زندگی، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرند، از جمله اینکه کجا می توانند بیشترین فرصت شغلی را پیدا کنند. آخرین نظرسنجی نیروی کار نشان می دهد که در سراسر 13 استان و قلمرو کانادا، مناطق مختلف نتایج متفاوتی را تجربه کرده اند.

به عنوان مثال، میزان اشتغال در کبک افزایش یافت، اما در پنج استان دیگر شاهد کاهش این روند بودیم و این در حالی است که تغییرات جزئی در چهار استان و سه قلمرو کانادا به چشم می خورد. این نتایج در زیر بیان شده است.

کبک: 

اشتغال کلی در این استان نزدیک به 28000 شغل افزایش یافته است، در حالی که نرخ بیکاری استانی کبک “به پایین ترین رکورد جدید 3.8٪” در نوامبر 2022 رسیده است. بیشتر دستاوردهای شغلی گزارش شده در مونترال متمرکز شده است، که طبق آمارها  اشتغال در این استان 1.1٪ افزایش یافته است.

جزیره پرنس ادوارد:

 اشتغال به طور کلی 1.7 درصد کاهش یافت که باعث شد نرخ بیکاری به 6.8 درصد برسد.

نیوفاندلند و لابرادور: 

کل اشتغال 1.5٪ کاهش یافت، اگرچه نرخ بیکاری نسبتاً ثابت در 10.7٪ باقی ماند.

مانیتوبا: 

اشتغال 0.8 درصد کاهش یافت، اما نرخ بیکاری استانی در 4.4 درصد ثابت ماند.

آلبرتا: 

با کاهش 0.6 درصدی اشتغال، نرخ بیکاری به 5.8 درصد افزایش یافت.

بریتیش کلمبیا: 

کل اشتغال در این استان در ماه نوامبر 0.5 درصد کاهش یافت. تمام زیان ها در بخش اشتغال پاره وقت احساس شد.

انتاریو:

 نرخ بیکاری در سراسر استان 0.4 درصد (به 5.5 درصد) کاهش یافت.

اگر شما هم حرفه یا تخصص خاصی در یک زمینه دارید و قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید پیشنهاد می کنم مطلب زیر را مطالعه کنید. در این مقاله ما تمامی مواردی که برای مهاجرت متخصصین به کانادا را باید بدانید را برای شما شرح داده ایم.

بیشتر بخوانید: مهاجرت متخصص به کانادا

روند اشتغال بر اساس صنعت

اشتغال در سراسر کانادا در صنایع زیر افزایش یافت:

 امور مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ، تولید، اطلاعات، فرهنگ و تفریح ​​(ICR).

«تعداد افراد شاغل در امور مالی، بیمه، املاک، اجاره و لیزینگ در ماه نوامبر 21000 نفر افزایش یافت» در حالی که 11.2 درصد از کانادایی های شاغل در صنعت خرده فروشی شغل داشتند.

اشتغال در صنعت تولید 1.1 درصد در سراسر کانادا در ماه نوامبر 2022 افزایش یافت. این افزایش در آلبرتا، جایی که اشتغال در بخش صنعت 4.7 درصد افزایش داشت، قابل توجه ترین بود. یکی دیگر از افزایش اشتغال قابل توجه این صنعت در کبک بود، زیرا این استان بیش از 10000 شغل تولیدی را تجربه کرد.

اشتغال صنعت ICR در نوامبر 1.9 درصد و نسبت به سال گذشته 4.5 درصد افزایش یافت.

برعکس، کل اشتغال در سراسر کانادا در صنعت ساخت و ساز و همچنین تجارت عمده فروشی و خرده فروشی کاهش یافت.

اشتغال در حوزه ساخت و ساز و ساختمان در سراسر کانادا از آخرین نظرسنجی نیروی کار در اکتبر 2022، 1.6 درصد کاهش یافته است.

این کاهش در آلبرتا و بریتیش کلمبیا بیشتر مشهود بود. اشتغال در تجارت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی نیز در ماه نوامبر کاهش یافت و این حوزه که از ماه می 2022 تا کنون 4.4 درصد کاهش را تجربه کرده، این ماه نیز 0.8 درصد کاهش داشت. بیشتر کاهش تجربه شده توسط این صنعت در انتاریو و آلبرتا رخ داده است.

همچنین اشتغال در صنایع حرفه ای، علمی و خدمات فنی کانادا در نوامبر 2022 در سراسر کانادا 0.8 درصد کاهش یافت و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با کاهش 3.8 درصدی در استخدام سالانه، با 34000 نفر کمتر از نوامبر سال گذشته بود.

نگاهی رو جلو برای کانادا

نتایج استخدام ذکر شده در بالا توسط صنعت توضیح می دهد که چرا برنامه های نامزد استانی (PNPs) در سراسر این کشور در مهاجرت به کانادا اهمیت بیشتری پیدا می کنند. 

با توجه به اینکه انتظار می رود کانادا به هدف قرار دادن اتباع خارجی بیشتری از طریق PNP نسبت به اکسپرس انتری ادامه دهد، بدیهی است که دولت بیشتر تلاش می کند تا شکاف های خاص بازار کار را در تمام مناطق کانادایی که دارای PNP هستند برطرف کند.

تغییرات شغلی خاص در صنعت نیز دلیلی است که انتظار می رود کانادا تغییراتی را در قرعه کشی های اکسپرس اینتری ( که روش اصلی دولت فدرال برای آوردن کارگران ماهر خارجی به کانادا از طریق اقامت دائم ) از اوایل سال آینده اعمال کند.

 

از سه ماهه اول 2023، انتظار می‌رود کانادا قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری را آغاز کند که اتباع خارجی شاغل در مشاغل خاص یا آن‌هایی را که مهارت‌های زبانی/پیشینه تحصیلی خاصی دارند هدف قرار می‌دهد. 

کانادا همچنین اخیراً از سیستم NOC 2016 به سیستم جدید آموزش، تجربه و مسئولیت (TEER) تغییر یافته است. این سیستم جدید به کانادا اجازه می دهد تا بازار کار کشور را بهتر بشناسد، پیش بینی شغلی را بهبود بخشد و عرضه نیروی کار بهتری را انجام دهد. همچنین تجزیه و تحلیل تقاضا، باعث می شود تا به کانادایی ها و اتباع خارجی، آموزش های شغلی و توسعه مهارت های متمرکز تری ارائه شود.

این تغییرات در نهایت به کانادا کمک می کند تا مهاجران قابل اشتغال بیشتری را با مهارت های خاص به این کشور بیاورد تا نیازهای خاص بازار کار منطقه ای را بهتر مدیریت کند، به ویژه در صنایعی که نیاز به نیروی کار در آنها بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *