آموزش مهاجرت به کانادا, مجله هلیکا

دولت کانادا به روز رسانی جدیدی در مورد کارگروه مهاجرت و پاسپورت ارائه می دهد

مهاجرت به کانادا

سخنگوی دولت تأیید می‌کند که یک کارگروه اتاوا پیشنهادهایی برای راه‌حل‌هایی برای عقب ماندگی برنامه‌ها با IRCC و Service Canada ارائه کرده است.

در 25 ژوئن، نخست وزیر جاستین ترودو، ایجاد یک کارگروه برای ارزیابی استانداردهای خدمات برای مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، درخواست های گذرنامه و فرودگاه های کانادا را اعلام کرد.

این گروه در پاسخ به آنچه که او به عنوان عقب ماندگی «غیرقابل قبول» در این خدمات می‌دانست، بود.

در آن زمان، IRCC تعداد معوقه ای از 2.4 میلیون نفر داشت که منتظر رسیدگی به درخواست هایشان بودند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

نماینده دفتر وزیر روابط بومی و سلطنتی تایید کرده است که از ماه ژوئن، گروهی متشکل از گروه بزرگی از وزرای فدرال، هر هفته برای شناسایی شکاف‌های خدماتی و حوزه‌های مربوطه تشکیل جلسه می‌دهند. 

تعداد معوقه متقاضیان IRCC در طول همه گیری به طور قابل توجهی رشد کرد و زمان پردازش کند شده است.

برای اینکه متقاضیان تصوری واقع بینانه از مدت زمان لازم برای پردازش درخواستشان داشته باشند، ابزار زمان پردازش به روز شده IRCC نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا درخواست ها در هر رشته تجاری IRCC پردازش شوند. IRCC همچنان از استانداردهای خدمات خود عقب مانده است.

با این حال، شان فریزر، وزیر مهاجرت، در ژوئن 2022 گفت که با کارکنان بیشتر و سرمایه گذاری بیشتر در فناوری و دیجیتالی کردن روند کار کمک می کند. او خوش بین است که اکثر استانداردهای خدمات تا پایان سال 2022 قابل دستیابی هستند.

«احساس من این است که تا پایان این سال تقویمی، برنامه‌های کاربردی جدیدی که وارد می‌شوند، این اطمینان را خواهند داشت که ما می‌توانیم استاندارد خدمات خود را برآورده کنیم و مردم با 60 روز یا 6 ماه یا 12 ماه سروکار دارند، نه دوره زمانی نامشخص.»

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به کانادا

افتتاح دفاتر جدید تحویل پاسپورت

خدمات کانادا در حال حاضر با افزایش بی‌سابقه درخواست‌های گذرنامه مواجه است، زیرا محدودیت‌های سفر مربوط به بیماری همه‌گیر کاهش یافته است. کانادایی ها مجبور شده اند در صف های چند ساعته منتظر بمانند و زمان پردازش نامشخص بوده است. در نتیجه، این گروه اقدامات جدیدی را ارائه کرده است که در حال حاضر در حال اجرا هستند یا به زودی انجام خواهند شد.

یکی از این اقدامات، راه اندازی چهار دفتر جدید دریافت گذرنامه است. دولت اخیراً اعلام کرد که مکان‌های دریافت پاسپورت جدید در تروآ-ریویر، کبک افتتاح خواهد شد. Sault Ste. ماری، انتاریو؛ شارلوت تاون، PEI. و گوزن قرمز، آلبرتا.

به گفته این سخنگوی، کارگروه باز کردن تقریباً 20 مکان جدید برنامه و پیک آپ را در مجموع توصیه می کند. وزیر کارینا گولد می‌گوید که این مکان‌ها طی 9 یا 10 روز کاری گذرنامه‌ها را رسیدگی خواهند کرد.

دریافت پاسپورت جدید در 50 کیلومتری بیشتر کانادایی ها خواهد بود، که ممکن است برخی از صف های طولانی را در مکان های دیگر کاهش دهد و بسیاری از آنها ساعات خدمات بیشتری خواهند داشت.

دولت همچنین 85 میلیون دلار در به‌روزرسانی مالی و اقتصادی 2021 سرمایه‌گذاری کرد تا به حداقل رساندن حجم برنامه‌ها و زمان انتظار طولانی کمک کند. بیشتر این بودجه صرف استخدام 500 افسر جدید پاسپورت و همچنین 319 افسر خدمات شهروندی شده است. علاوه بر این، دولت در حال آموزش مجدد کارکنان موجود از سایر آژانس های فدرال برای پردازش گذرنامه ها است.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کانادا

سایر اقدامات

کانادایی‌هایی که در حال تمدید گذرنامه هستند، ممکن است واجد شرایط استفاده از یک فرآیند ساده‌سازی شده برای تمدید باشند که در آن، کسانی که گذرنامه‌هایشان منقضی شده یا کمتر از 15 سال است، یا گذرنامه‌هایشان گم، دزدیده یا آسیب دیده است، ممکن است فقط دو عکس ارسال کنند. ، دو مرجع، فرم درخواست، و هزینه ها، به جای ارسال نامه برای اثبات شهروندی یا یافتن ضامن.

در درازمدت، این کارگروه گزینه‌هایی را بررسی خواهد کرد که به افراد امکان می‌دهد درخواست‌های خود را به صورت آنلاین ارسال کنند و همچنین بیش از 300 مرکز خدمات کانادا را قادر می‌سازد تا درخواست‌های گذرنامه را پردازش کنند. با این حال، هیچ جدول زمانی برای اجرایی شدن این طرح ها ارائه نشده است.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *