مجله هلیکا

استراتژی ضد نژادپرستی IRCC برای 2021-2024

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در پاسخ به یافته های نژادپرستی در این وزارتخانه، یک استراتژی ضد نژادپرستی را برای سال های 2021 تا 2024 راه اندازی کرده است.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

در سال 2020، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از طریق یک لنز ضد نژادپرستی شروع به بررسی عمیق‌تر محیط داخلی دپارتمان‌ها کرد. 

یک نظرسنجی از کارکنان نشان داد که بخش قابل توجهی از کارمندان نژادپرست نژادپرستی را یک مشکل می‌دانستند. در پاسخ به این موضوع، گروه های متمرکز برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد مشکل برگزار شد. در مجموع 54 کارمند در گروه های متمرکز شرکت کردند.

یافته های گروه های کانونی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

تجارب نژادپرستی در IRCC شامل تجاوزات خرد، سوگیری در استخدام و ارتقاء و همچنین سوگیری در ارائه برنامه ها، خط مشی و خدمات مشتری IRCC است.

IRCC مملو از چالش‌هایی در سطح فرهنگ محل کار، با دستورالعمل‌ها یا آموزش‌های نامشخص در مورد نحوه رسیدگی به گزارش‌های نژادپرستی، سابقه نژادپرستی کنترل نشده و عدم تعادل عمیق در نمایندگی نژادی در مدیریت است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به کانادا

در پاسخ به این گزارش، IRCC استراتژی ضد نژادپرستی خود را برای 2021-2024 راه اندازی کرد. در طول چند ماه اول سال 2022، پیشنهاداتی از کارکنان IRCC در مورد جهت گیری استراتژی جمع آوری شد.

استراتژی IRCC ابتدا پیشنهادات کلی را در رابطه با استراتژی جدید در مقایسه با نسخه اول آن پیشنهاد می کند. سپس ارکان موضوعی برنامه اقدام خود را مطرح می کند.

پیشنهادات کلی این ابلاغیه عبارتند از:

  • با تأکید بر رویکرد چند جانبه و اختصاصی در همه سطوح، کار ضد نژادپرستی فقط تمرینی نخواهد بود.
  • با دعوت به گفتگو و تشویق ایده های جدید، استراتژی را قابل دسترس کنید.
  • به تعهدات ضد نژادپرستانه ادامه دهید، منابعی را برای پیگیری پیشرفت اختصاص دهید و مطمئن شوید که موضوع فقط «گفتگو» نیست.
  • با گام‌های کوچک‌تر و ملموس‌تر شروع کنید و اهداف و زمان‌بندی روشنی را برای چگونگی دستیابی به نقاط عطف تعیین کنید.
  • زمینه تاریخی در مورد گذشته مهاجرت کانادا، از جمله تأثیر مداوم مهاجرت بر مردم بومی را اضافه کنید.
  • به نقش کانادا در مورد برابری نژادی در سطح جهانی توجه کنید: آیا IRCC موظف به حمایت از برابری نژادی در کشورهایی است که کانادا از آنها مهاجران و پناهندگان را دعوت می کند یا دعوت نمی کند؟
  • به اشکال مختلف نژادپرستی مانند اسلام هراسی و یهودستیزی توجه دقیق داشته باشید.
  • روشن کنید که چگونه کارکنانی که کار ضد نژادپرستی را انجام می دهند به صورت نهادی تعبیه شده اند و کارمندان به چه کسانی مراجعه خواهند کرد تا به دنبال راهنمایی باشند.
  • صاحبان فایل‌های ضد نژادپرستی را در نظر بگیرید که برای داده‌ها و سنجش پیشرفت به بخش‌ها مراجعه می‌کنند.
  • علاوه بر این، IRCC پنج رکن از برنامه اقدام استراتژی را تعیین می کند. به گفته IRCC، هر ستون جریان کاری را مشخص می کند که در کوتاه مدت به عنوان اولویت با آن مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کانادا

رکن 1: اطمینان از مسئولیت پذیری رهبری

این ستون به اطمینان از وجود مکانیسم های رسمی پاسخگویی برای پیشبرد اهداف ضد نژادپرستی مربوط می شود. هدف این است که اطمینان حاصل شود که کار ضد نژادپرستی به طور دائم در ساختار IRCC تعبیه شده است و مدیریت ارشد مسئول نتایج خواهد بود.

رکن 2: محل کار عادلانه

این ستون به جنبه‌هایی از مدیریت افراد مربوط می‌شود که به ایجاد محیط کاری کمک می‌کند که در آن همه احساس استقبال و احترام کنند. هدف از بین بردن موانع پیشرفت شغلی برای کارکنان نژادپرستانه و ترویج فراگیری در فرهنگ کاری است.

رکن 3: خط مشی و طراحی برنامه

این ستون مستقیماً به پرداختن به نژادپرستی و تعصب سیستماتیک در سیاست و طراحی برنامه IRCC مربوط می شود. هدف این است که سوگیری ها و شکاف های موجود در طراحی سیاست ها و برنامه های موجود و بهبود رویکرد ضد نژادپرستانه برای توسعه سیاست ها و طرح های برنامه جدید باشد.

رکن 4: ارائه خدمات

این ستون به پرداختن به نژادپرستی سیستماتیک و سوگیری در اجرای سیاست ها و برنامه های IRCC با متقاضیان و شرکای خارجی مربوط می شود.

هدف درک نژادپرستی و سوگیری در عملیات ارائه برنامه و تصمیم گیری افسران IRCC است، در حالی که ابزارهایی را برای ادغام ضد نژادپرستی در فرآیند ارائه خدمات برای رسیدگی به سوگیری توسعه داده و یکپارچه می کند.

بیشتر بخوانید: وکیل مهاجرت به کانادا

رکن 5: داده ها و تحقیقات

این ستون به تولید شواهد قوی برای حمایت از کار ضد نژادپرستی مربوط می شود. هدف افزایش در دسترس بودن داده ها در ارتباط با استانداردهای دولتی در حمایت از تجزیه و تحلیل ضد نژادپرستی است.

IRCC وجود نژادپرستی در کانادا و درون سازمان خود را به رسمیت می شناسد. هدف آنها این است که یک موسسه عادلانه و ضد نژادپرستی باشند و از طریق حذف نژادپرستی در سیاست ها، برنامه ها، ارائه خدمات و مدیریت مردم، مزایای برنامه های IRCC را برای کانادایی ها و تازه واردان افزایش دهند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *