تمدید ویزای کانادا

تمدید ویزای کانادا

تمدید ویزای کانادا به چه صورت انجام می‌شود؟ چه مدارکی برای این کار نیاز است؟ یکی از داغ‌ترین بحث‌های این روزها مربوط به مهاجرت به کانادا است. از آنجایی که این کشور شرایط استثنایی و رشد اقتصادی منحصر به فردی دارد، بسیاری از متقاضیان مهاجرت به دنبال آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت و تمدید ویزای این کشور هستند.

کشور کانادا نه تنها برای زندگی و مسافرت؛ بلکه برای کار و تحصیل نیز یکی از برترین کشورها محسوب می‌شود. تفاوتی ندارد که هدف شما از سفر به کانادا چیست، در هر صورت باید ویزای این کشور را داشته باشید و در زمان مقرر آن را تمدید کنید.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید.  تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

تمدید ویزای کانادا به چه صورت است؟

معمولاً ویزای کانادا از زمانی که به عنوان توریست وارد این کشور می‌شوید تا حداکثر شش ماه بعد دارای اعتبار است، اما قابلیت تمدید را دارد. بسیاری از کسانی که به منظور گردشگری، تحصیل یا کار به کانادا سفر کرده‌اند برای تمدید ویزای خود به موسسه‌های مهاجرتی مراجعه می‌کنند و خواستار تمدید ویزای خود هستند.

تمدید ویزای کشور کانادا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید برای زمان بیشتری در این کشور بمانید؛ فقط کافی است که فرم‌های مورد نیاز را پر کنید و شرایط مربوط به آن را رعایت نمایید. علاوه بر این اگر دارای ویزای توریستی کانادا هستید، می‌توانید برای تبدیل ویزای توریستی به سایر ویزاها مانند ویزای کاری یا تحصیلی کانادا درخواست دهید.

اگر بخواهید ویزای کانادا خود را تمدید کنید، باید ۳۰ روز پیش از به اتمام رسیدن زمان تعیین شده برای تمدید اقدام کنید.

در این صورت حتی اگر اعتبار ویزای شما به پایان برسد و هنوز پاسخی برای درخواست خود دریافت نکرده باشید، باز هم می‌توانید در این کشور اقامت کنید و اصطلاحاً در “وضعیت معین” قرار بگیرید.

برای تمدید ویزای توریستی کانادا باید فرم IMM 5708 را پر کنید و زمانی که درخواست شما توسط اداره مهاجرت کانادا به تایید رسید، مدرکی با عنوان Visitor record یا مدرک اقامت در اختیار شما قرار می‌گیرد. Visitor record نوعی سند دارای تاریخ است که نشان می‌دهد شما تا چه زمانی می‌توانید در کانادا بمانید.

مدارک لازم برای تمدید ویزای کانادا چیست؟

برای این که بتوانید ویزای هر کشوری را تمدید کنید باید مدارک مورد نیاز آن را ارائه دهید. برای تمدید ویزای کانادا باید درخواست خود را به صورت آنلاین برای آن‌ها بفرستید و فرم درخواست را پر کنید. در ابتدا نیز سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که باید به آنها پاسخ درست دهید تا بتوانید فرم تمدید را دریافت کنید. این سوالات عبارتند از:

  • در اولین سوال از شما پرسیده میشود که برای چه هدفی می‌خواهید ویزای خود را تمدید کنید که می‌توانید در جواب آن گزینه Study یا Work را انتخاب نمایید.
  • سوال بعدی What is your current country است که برای پاسخ دادن به آن باید گزینه canada را انتخاب کنید.
  • سوالات بعدی نیز مرتبط با رشته تحصیلی یا کاری شما هستند و بر اساس آنها باید پاسخ دهید.
  • در سوال بعد گزینه‌های مربوط به تمدید ویزای کار، تحصیل یا اقامت موقت در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید ویزای کانادا را تمدید کنید باید گزینه Temporary Resident Visa را انتخاب نمایید.

باید در سایت canada.ca حتما یک حساب کاربری ایجاد کنید و اپلیکیشن package را دانلود نمایید. سپس باید مدارک مورد نیاز را ترجمه کنید و در این حساب آپلود نمایید. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه تمدید ویزا
  • مدارک مربوط به انگشت نگاری بیومتریک
  • مدارک مربوط به آزمایش مدیکال کانادا
  • اسکن پاسپورت متقاضی
  • گواهی مربوط به عدم سوءپیشینه
  • مدرک تمکن مالی
  • یک عدد کپی از ویزای در حال انقضا
  • یکی عدد کپی از مجوز کار یا تحصیل
  • فرم درخواست
  • ارائه مدرک پشتیبان (جزئیات آن را می‌توانید در application package ببینید)

بیشتر بخوانید: امور کنسولی ایرانیان مقیم کانادا

 

تمدید ویزای کانادا

شرایط تمدید ویزای کانادا چگونه است؟

برای اینکه بتوانید ویزای کانادا را تمدید کنید در وهله اول باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. علاوه بر این باید نامه‌ای بنویسید و در آن علت تمدید اقامت را برای اداره مهاجرت شرح دهید و از برنامه بازگشت خود آن‌ها را مطلع سازید.

اگر این موارد را ذکر نکنید، اداره مهاجرت کانادا ممکن است به شما مشکوک شود و اجازه تمدید اقامت را ندهد؛ اما اگر برای تمدید دلایل قانونی و موجه بیاورید شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد. برای تمدید ویزای کشور کانادا باید شرایط دیگری را نیز به درستی رعایت کنید که این شرایط عبارتند از:

  • زمانی که برای تمدید ویزای خود درخواست می‌دهید باید حتماً در کشور کانادا حضور داشته باشید.
  • یک عدد کپی از گذرنامه خود را ضمیمه درخواست کنید، البته گذرنامه باید اعتبار کافی داشته باشد.
  • باید فرم IMM 5708 را به طور دقیق پر کنید و هزینه‌های درخواست شده را پرداخت نمایید.
  • تا حد امکان تاریخی که قصد ترک خاک کانادا را دارید مشخص کنید.
  • دیگر نیازی نیست که برخی از اطلاعات بیومتریک را مجدداً وارد کنید؛ چون در اولین درخواست آن‌ها را ارائه داده‌اید.
  • همه شرایطی که از شما خواسته شده است را ارائه دهید تا با اقامت شما موافقت شود و دچار دردسر نشوید.

هزینه تمدید ویزای کانادا چقدر است؟

ویزای کانادا دارای انواع مختلفی مانند تحصیلی، کاری، توریستی و غیره است. زمانی که برای دریافت ویزای خود اقدام می‌کنید متوجه می‌شوید که برای هر یک از آن‌ها هزینه متفاوتی در نظر گرفته‌اند. این مسئله در زمان تمدید ویزا نیز مشاهده می‌شود.

1. هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا

 به طور کلی رایج‌ترین نوع ویزا همان ویزای توریستی یا ویزیتور ویزا است. در حالت طبیعی با دریافت ویزای کانادا می‌توانید به مدت ۶ ماه در این کشور بمانید، اما اگر بخواهید زمان بیشتری را در خاک کانادا بمانید باید برای تمدید ویزای آن اقدام نمایید. هزینه‌ای که برای تمدید ویزای توریستی کانادا دریافت می‌شود برای هر متقاضی در حدود 100 دلار کانادا است.

بیشتر بخوانید: تمدید کارت اقامت کانادا

 

تمدید ویزای کانادا

2. هزینه تمدید ویزای تحصیلی کانادا

از دیگر انواع ویزای کانادا می‌توان به ویزای تحصیلی یا دانشجویی اشاره کرد. در این حالت شما باید ۳۰ روز پیش از انقضای اعتبار ویزای تحصیلی برای دریافت یک مجوز جدید اقدام کنید. البته بهتر است کمی زودتر از این زمان درخواست خود را ارسال کنید تا دچار هیچگونه مشکل نشوید.

اگر این زمان را رعایت نکنید ریسک بزرگی را به جان خریده‌اید و ممکن است مجبور به ترک خاک کانادا شوید، پیش از اینکه مدرک تحصیلی خود را بگیرید.

 بر اساس اطلاعاتی که سایت Canada.ca ارائه داده است، تمدید ویزای تحصیلی کانادا حدوداً ۴۴ روز به طول می‌انجامد و به صورت آنلاین قابل پیگیری است. توجه داشته باشید که برای تمدید این ویزا باید یک متن قابل توجیه به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید و هزینه تمدید را پرداخت کنید.

این هزینه دو بخش بازیابی و استادی پرمیت را شامل می‌شود که جمعاً به اندازه 350 دلار کانادا برای شما هزینه دربر دارند. اگر همراه داشته باشید، باید برای بازیابی موقعیت او نیز هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

3. هزینه تمدید ویزای کاری کانادا

برای تمدید ویزای کاری کانادا باید اعتبار ورک پرمیت خود را تمدید نمایید. اگر قصد تمدید یا تغییر موقعیت ویزای کاری خود را دارید باید پیش از به اتمام رسیدن آن اقدام کنید. تا فرا رسیدن این زمان اجازه دارید که به طور قانونی در کشور کانادا اقامت یابید. اگر برای کارفرمای مشخصی مشغول به کار هستید برای تمدید ویزای خود باید 155 دلار هزینه کنید، اما برای کار آزاد هزینه مجوز 100 دلار خواهد شد.

 

مراحل تمدید ویزای کانادا چیست؟

برای این که بتوانید ویزای کانادا را تمدید کنید باید مراحلی را پشت سر بگذارید. این مراحل را با دقت انجام دهید و ترجیحاً در زمانی که وقت آزاد دارید برای انجام این کار اقدام کنید تا هیچگونه مشکلی پیش نیاید. این مراحل عبارتند از:

1. درخواست تمدید

باید از طریق وب سایت IRCC که مربوط به مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادایی است اقدام کنید. برای اینکه هرگونه تاخیر را کاهش دهید، جدیدترین فرم را از این سایت دانلود کنید. اگر پس از ارسال درخواست هر یک از اطلاعات مانند آدرس یا شماره تماس شما تغییر کرد آن را در سایت IRCC بروزرسانی نمایید.

بیشتر بخوانید: درخواست شهروندی و گذرنامه کانادایی

 

تمدید ویزای کانادا

2. ایجاد چک لیست سند

اگر برای تمدید ویزای خود به صورت آنلاین اقدام کرده‌اید، باید یک حساب MyCIC نیز در سایت IRCC ایجاد نمایید. پرسش‌نامه را پاسخ دهید تا چک لیست شما ایجاد شود. در نهایت شما را به صفحه‌ای که بر روی آن “چک لیست سند” نوشته شده است هدایت می‌کنند.

3. جمع‌آوری مدارک مورد نیاز

باید تمامی مدارکی که برای تمدید ویزا مورد نیاز هستند را جمع آوری کنید و آن‌ها را در سایت بارگذاری نمایید.

4. پر کردن فرم درخواست

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها برای تمدید ویزای کانادا، مربوط به فرم درخواست است. وارد کردن اطلاعات نادرست یا ناقص باعث تاثیر منفی بر روی نتیجه درخواست خواهد شد. وب سایت IRCC هر چند وقت یکبار فرم‌های درخواست را بروزرسانی می‌کند؛ به همین دلیل باید جدیدترین نسخه را دریافت نمایید.

انواع مختلف ویزای کانادا

از آنجایی که ممکن است افراد به دلایل مختلفی به کشور کانادا سفر کنند، ویزاهای مختلفی نیز برای این کشور تعریف شده است که عبارتند از:

·      ویزای توریستی

نه تنها مردم ایران؛ بلکه مردم سایر کشورها نیز کشور کانادا را برای تعطیلات و سفر انتخاب می‌کنند. برای سفر توریستی به این کشور باید ویزای آن را اخذ نمایید. زمانی که برای این نوع ویزا تقاضا می‌دهید باید تضمین کنید که به صورت موقت در این کشور می‌مانید و پس از اتمام زمان ویزا از این کشور خارج می‌شوید.‌ البته بر اساس آنچه گفته شد می‌توان ویزا را تمدید کرد.

ویزای توریستی کانادا به شما این امکان را می‌دهد که در هر یک از شهرهای این کشور اقامت داشته باشید. تعداد دفعاتی که می‌توانید از کانادا خارج یا به آن وارد شوید در ویزا ذکر شده‌ است.

بیشتر بخوانید: درخواست وکالت نامه، اقرار نامه و رضایت نامه در کانادا

 

تمدید ویزای کانادا

·      ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی یا دانشجویی به افرادی اعطا می‌شود که در یکی از دانشگاه‌های کانادا قبول شده‌اند. اگر مدت زمان تحصیل شما در کانادا کمتر از ۶ ماه باشد، ویزایی که به شما داده می‌شود از نوع عمومی است؛ اما اگر مدت تحصیل شما از این زمان بیشتر شود باید برای دریافت مجوز دانشجویی و تمدید ویزای کانادا اقدام کنید. بزرگترین مزیتی که این نوع از ویزاها دارند این است که می‌توانید همسر یا خانواده خود را همراهتان ببرید.

·      ویزای کاری

اشتغال به کار در کانادا موقعیت مناسبی است تا به اقامت دائم این کشور دست یابید. برای هر یک از انواع ویزاهای کاری کانادا که اقدام نمایید باید حتما پیشنهاد کار داشته باشید.

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

موسسه‌های مهاجرتی با کمک وکلایی که در کشور کانادا دارند به شما کمک می‌کنند که بدون رفت و آمد به این کشور بتوانید کارهای مهاجرت خود را انجام دهید. مثلاً برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باید در ادارات مختلف آن پرونده تشکیل شود.

اگر از موسسه‌های مهاجرتی کمک بگیرید، دیگر نیازی نیست که برای انجام کارهای اداری حضور داشته باشید؛ فقط باید هزینه موسسه را پرداخت کنید.

 هلیکا، موسسه‌ای دو ملیتی است که در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را همزمان در دو کشور ایران و کانادا شروع کرد. این مجموعه با جدیدترین ابزار و منابع توانسته است به یکی از بهترین موسسه‌های مهاجرتی تبدیل شود.

شما برای مشاوره در زمینه ویزا، مهاجرت به کانادا و یا تمدید ویزای کشور کانادا می‌توانید به این موسسه مراجعه کنید. هلیکا صرفاً در حوزه مهاجرت به کشور کانادا فعالیت می‌کند؛ به همین دلیل می‌تواند بهترین خدمات و مشاوره‌ها را به شما ارائه دهد.

برای اینکه بتوانید به راحتی و بدون هیچ دردسری ویزای کانادای خود را تمدید کنید و به اقامت در این کشور ادامه دهید، به این موسسه مراجعه نمایید تا در اسرع وقت تمدید ویزای شما را انجام دهند.

تمدید ویزای کانادا در کمترین زمان

ویزای کانادا به صورت توریستی، تحصیلی یا کاری وجود دارد. بسیاری از افراد پس از اینکه زمان ویزای‌شان تمام شد، برای تمدید آن اقدام می‌کنند. باید توجه داشته باشید که حداقل ۳۰ روز پیش از انقضای ویزا باید برای این کار اقدام نمایید وگرنه مجبور به ترک خاک کانادا خواهید شد. شما با استفاده از سایت‌های معرفی شده می‌توانید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید، اما در صورت اشتباه انجام دادن هر یک از مراحل ممکن است ویزای شما را تمدید نکنند و مجبور به برگشت شوید. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است کار تمدید ویزای خود را به موسسه‌های مهاجرت معتبر مانند هلیکا بسپارید.