تمدید کارت اقامت کانادا

تمدید کارت اقامت کانادا

این کارت برای کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند ولی شهروند کانادا محسوب نمی‌شوند به مدت ۵ سال اعتبار داشته و در صورت خارج شدن از این کشور باید این کارت را تمدید کنند.

این کارت یک مدرک معتبر در این کشور بوده که وضعیت هر فرد را به عنوان مقیم آن به صورت موقت در کانادا اثبات کرده و معمولا برای افرادی صادر می‌شود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته ولی هنوز شهروند این کشور به علت نداشتن تابعیت کانادایی محسوب نمی‌شوند. این کارت معمولاً به مدت ۵ سال اعتبار داشته و پس از آن برای ورود به خاک کانادا باید این کارت را تمدید کرد، در صورت تمدید نکردن دوباره کارت پی آر کانادا برای فرد باطل خواهد شد.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در موسسه مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

تمدید کارت اقامتpr کانادا به چه صورت است؟

بعد از گذشت پنج سال کارت اقامت دائم شما در کانادا باطل شده و اگر قصد اقامت دوباره در این کشور را دارید می‌توانید بعد از باطل شدن دوباره آن را تمدید کنید. برای تمدید این کارت باید به سازمان مهاجرت کانادا مراجعه کرده و پس از تکمیل اسناد نسبت به تمدید کارت اقامت کانادا اقدام کنید.

برای تقاضای تمدید کارت باید چندین فرم مربوطه را تکمیل کرده و تقاضای تمدید دوباره کارت خود را ارائه دهید.

کامل کردن یک سند هویتی که معمولاً شامل شماره هویتی، تاریخ انقضای عکس شما بر روی فرم و تاریخ تولد آن می‌شود. این سند با پاسپورت فعلی و معتبر شما یا اسناد دیگر رسمی شباهت بسیاری دارد. اسناد دیگری همچون اطلاعات هویتی پشتیبان که می‌تواند شامل یک مدرک رانندگی معتبر کشور کانادا، کارت شناسایی ایالاتی، کارت دانشجویی ساده از یک دانشگاه کانادایی یا اسناد مربوط به مالیات در اداره دارایی کانادا باشد؛ ارائه دهید.

کسی که به عنوان مهمان دائم در کشور کانادا حضور داشته باشد؛ باید طی دو سال در این کشور مستقر بوده تا وضعیت اقامت او فعال و معتبر باقی بماند و پس از آن می‌تواند با کپی کردن تمامی صفحات پاسپورت خود کارت اقامت کانادایی خود را دریافت کند.

تمدید کارت اقامت کانادا

یک نمونه کارت اقامت کانادا

مدارک لازم برای تمدید کارت اقامت کانادا چیست؟

برای تمدید کردن کارت اقامت کانادا شما به یک سند مربوط به مالیات درآمد خود در ۵ سال گذشته و پرداخت آن نیاز دارید.

یک سند که نشان دهنده مراجعه شما به یک موسسه تحصیلی یا دانشگاه در مدت کمی که در این کشور حضور داشته‌ و از امکانات آن استفاده کرده‌اید. پس از اینکه کارت اقامت دائم خود در کشور کانادا را دریافت کردید حتماً لازم است که کارت باطل شده خود را در اسرع وقت منقضی کنید.

تمامی مدارک و اسناد نام برده شده برای تمدید کارت اقامت کانادا لازم و ضروری هستند اگر اسناد مربوطه به زبان فارسی بوده حتماً به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند.

تمامی اسناد مربوطه باید همراه با کپی تایید شده و تایید مترجم و صحیح بودن ترجمه صورت گرفته و به اداره مربوطه برای گرفتن اقامت دائم یا موقت در کشور کانادا ارائه شود.

شرایط تمدید کارت اقامت کانادا چگونه است؟

شرایط تمدید کارت اقامت کانادا شامل مدت زمان لازم ۲ سال یا پنج سال از زمان صدور این کارت برای فرد  دارنده آن است. به عبارت دیگر فردی که قصد شهروند دائم شدن این کشور را دارد باید به مدت ۲ الی ۵ سال در این کشور با کارت موقت اقامت زندگی کند تا بتواند به عنوان یک شهروند کانادایی در این کشور اقامت داشته باشد.

حضور فیزیکی و زندگی کردن در این کشور یکی دیگر از شرایطی است که باید مورد قبول اداره مهاجرت برای تمدید کارت اقامت کانادا قرار بگیرد. اگر فرد به دلایل شغلی یا سایر دلایل دیگر نمی‌تواند که در این کشور به زندگی دائمی و حضور همیشگی به مدت ۲ الی ۵ سال داشته باشد می‌تواند از راه‌های دیگری برای گرفتن اقامت دائم در این کشور استفاده کند.

اگر فرد متقاضی خارج از کشور کانادا حضور دارد ولی همسر او در یکی از شهرهای کانادا با فرزندانش زندگی می‌کند می‌تواند از این طریق کارت دائم اقامت کشور کانادا را دریافت کرده یا اینکه اگر متقاضی خارج از کشور کانادا حضور دارد ولی کارمند تمام وقت یک موسسه یا شرکت کانادایی بوده و در حال حاضر استخدام رسمی این کشور محسوب می‌شود یا این که همسر و فرزند او در استخدام تمام وقت موسسه و یا دولت فدرال کانادا هستند.

تمام شرایط گفته شده با رعایت قوانین قابل اجرا خواهند بود.

تمدید کارت اقامت کانادا

هزینه تمدید ویزای کانادا چقدر است؟

برای تمدید ویزای کانادا هزینه زیادی لازم نیست و فقط شما با مراجعه دفتر مهاجرتی می‌توانید با پرداخت هزینه کمی به  دلار کارت اقامت کانادا یا خود را به صورت موقت تمدید کرده و تا زمان ارائه مدارک اثبات هویت و مشخص شدن وضعیت فعلی در کشور کانادا می‌توانید با استفاده از تمدید این کارت از خدمات داخل کشور کانادا استفاده کرده و در این کشور زندگی کنید. معمولاً پس از تمدید ویزای این کشور شما  به مدت بیشتری در این کشور اقامت داشته و به عنوان شهروند موقت از خدمات شهروندی در داخل کانادا بهره‌مند شوید.

تبدیل کارتpr به پاسپورت کانادا چگونه است؟

برای دریافت پاسپورت و شهروند دائم شدن در کشور کانادا شما نیاز به داشتن شرایط و ضوابط خاصی هستید که از قبل باید این شرایط را فراهم کنید، یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین شرط گرفتن پاسپورت کانادا، داشتن اقامت دائم در این کشور است.

اگر قصد گرفتن پاسپورت کانادا به صورت دائم را دارید به مدت پنج سال باید در این کشور زندگی کرده و مالیات‌های خود را به دولت پرداخت کرده باشید، علاوه بر این باید تسلط کافی به زبان فرانسوی یا انگلیسی را داشته و هنگامی که برای مصاحبه با افراد مربوطه برای دریافت اقامت دائم شهروندی کانادا مراجعه کرده با تسلط کافی بر زبان با آن‌ها صحبت کنید.

مدت زمان گرفتن کارت اقامتpr کانادا چقدر است؟

برای گرفتن و تمدید کارت اقامت کانادا شما باید به مدت ۵ سال در این کشور حضور داشته و از خدمات آن استفاده کرده باشید. در این مدت زمان نسبتا طولانی می‌توانید به صورت موقت و با استفاده از کارت pr از خدمات مختلف در داخل کشور کانادا به عنوان شهروند موقت این کشور استفاده کنید و در این مدت می‌توانید به زبان فرانسه و انگلیسی تسلط کامل داشته تا در هنگام گرفتن کارت اقامت دائم کانادا در زمان مصاحبه دچار مشکل نشوید.

معمولاً کارت اقامت موقت در کانادا قابل تمدید بوده و شما پس از طی کردن زمان نسبتاً کوتاهی باید آن را تمدید کنید، تمدید کارت اقامت کانادا به صورت موقت باعث برخورداری از حقوق شهروندی شما در این کشور خواهد شد.

با کارت اقامت pr کانادا به کدام کشورها می‌توانیم سفر کنیم؟

گرفتن یا تمدید کارت اقامت کانادا باعث می‌شود که شما  علاوه بر اقامت شهروندی در کشور کانادا با این کارت اجازه سفر بر به کشورهای دیگر مانند مکزیک، کاستاریکا، پاناما، آنتیگوبا، باهاما، کوبا و قطر را داشته باشید. شما با داشتن این کارت به عنوان شهروند موقتی کشور کانادا محسوب شده و بدون ویزا حداکثر شش ماه می‌توانید در هر یک از کشورهای نام برده با به همراه داشتن کارت pr اقامت داشته و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

برای ورود به کشورهای نام برده شده دیگر شما نیازی به دریافت ویزا برای خروج از کشور کانادا و ورود به کشور دیگر برای اقامت موقت نداشته و تنها با به همراه داشتن این کارت می‌توانید به راحتی به مدت ۳ الی ۶ ماه در هر یک از این کشورها اقامت داشته باشید.

چگونه برای گرفتن گرین کارت کانادا اقدام کنیم؟

برای گرفتن گرین کارت در کشور کانادا ابتدا شما باید اثبات کنید که شهروند دائمی همین کشور بوده و چندین بار به تمدید کارت اقامت کانادا خود به صورت موقت اقدام کرده‌اید و بابت ساکن شدن خود در کشور کانادا مالیات به دولت پرداخته و هزینه‌های حمل و نقل عمومی و مالیات‌های مربوط به آن را تقبل کرده و قصد شهروند دائمی قصد شهروند دائمی شدن در کشور کانادا را دارید.

ابتدا برای گرفتن گرین کارت باید کارت موقت شهروند کانادایی خود را باطل کرده و سپس به اداره مهاجرت در این کشور مراجعه کنید و پس از گذراندن امور اداری و مصاحبه مورد نیاز برای گرفتن گرین کارت کانادایی این کار را به مدت یک تا سه ماه دریافت خواهید کرد.

معمولاً افرادی که در موسسه یا دانشگاهی در این کشور مشغول به تحصیل هستند می‌توانند با تمدید کارت اقامت کانادا موقت به مدت ۳ الی ۵ سال  گرین کارت خود را دریافت کنند.

تمدید کارت اقامت کانادا

تفاوت اصلی بین اقامت دائم و اقامت شهروندی در کشور کانادا

تنها تفاوت اصلی بین اقامت دائم شهروندی که در کشور کانادا با شهروندی که به صورت موقت در این کشور زندگی می‌کند در گرفتن تابعیت کانادایی بوده و شهروندی که به صورت همیشگی و دائم در این کشور زندگی کرده می‌تواند با ارائه مدارک مربوطه تابعیت این کشور رو گرفته و به صورت دائمی در این کشور زندگی کند.

دانشجویان و کسانی که برای کار کردن به این کشور مهاجرت می‌کنند معمولاً شهروند موقت کشور کانادا محسوب شده و به مدت ۳ الی ۵ سال حق اقامت با کارت موقت شهروند کانادایی را در این کشور دارند، پس از طی کردن این زمان این افراد می‌توانند با تمدید کارت اقامت کانادا مدت بیشتری در این کشور بمانند.

ارائه درخواست پناهندگی و گرفتن کارت اقامت شهروندی

برای کسانی که می‌خواهند پناهنده کشور کانادا شوند و تحت حمایت دولت این کشور از لحاظ مالی و امنیت قرار بگیرد می‌توانند با گذراندن این پروسه خاص درخواست پناهندگی خود را  دهند و منتظر جواب آن از سوی مسئولین کانادا بمانند، معمولاً پس از طی کردن مراحل و با جواب مثبت از طرف دولت کانادا این افراد می‌توانند گرین کارت خود را دریافت کرده و به صورت رسمی به این کشور مهاجرت کنند و برای همیشه پناهنده این کشور شوند.

شما بعد از پناهنده شدن در کشور کانادا می‌توانید به دریافت و تمدید کارت اقامت کانادا خود بپردازید و پس از طی کردن ۳ الی ۵ سال برای اقامت دوباره در این کشور آن را تمدید کنید. معمولاً به افرادی که پناهنده کشور کانادا هستند کارت شهروند دائمی این کشور تعلق نمی‌گیرد.

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

امروزه با توجه به افزایش قیمت دلار و کلاهبرداری‌های زیادی که برای مهاجرت به کشورهای مختلف از مردم می‌شود و دیگر افراد به هر موسسه برای مهاجرت خود مراجعه نمی‌کنند و معمولاً ترجیح می‌دهند که به تنهایی کارهای مربوط به مهاجرت خود را انجام دهند.

اما در این میان افرادی هستند که زمان کافی برای گذراندن این مراحل یا دانش کافی در مورد این پروسه ندارند، موسسه مهاجرتی هلیکا مورد خوبی برای گذراندن مراحل مربوط به مهاجرت و گرفتن کارت اقامت موقت در کشور کانادا بوده و در صورت کمبود زمان می‌توانید تمام امور مربوط به مهاجرت خود را به این موسسه بسپارید.

موسسه هلیکا با داشتن بیش از دو دهه تجربه در زمینه گرفتن گرین کارت شهروندی کشورهای مختلف و گذراندن امور مختلف مربوط به مهاجرت در خدمت مشتریان عزیز بوده و تمام این امور را با قیمتی به صرفه تر از سایر دفاتر مهاجرتی انجام می‌دهد.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷