آموزش ویزای کار کانادا, مجله هلیکا

نرخ بیکاری در کانادا همچنان بسیار پایین است

کار در کانادا

بر اساس نظرسنجی نیروی کار آمار کانادا، نرخ بیکاری در ماه جولای دوباره به 4.9 درصد رسید.

نرخ بیکاری کانادا در ژوئیه 4.9 درصد ثابت ماند که با رکورد پایین نسبت به ماه قبل مطابقت دارد.

تعداد کل بیکاران در ماه جولای به یک میلیون نفر ثابت ماند. علاوه بر این، 426000 نفر خواهان شغل بودند اما به دنبال آن نبودند و بنابراین تعریف بیکار را برآورده نکردند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

این برای ششمین ماه متوالی کمی تغییر کرد. نرخ بیکاری تعدیل شده – که این منبع بالقوه نیروی کار را به حساب می آورد – در 6.8٪ باقی ماند، پایین ترین نرخ از زمان ارائه داده های قابل مقایسه برای اولین بار در سال 1997 است. 

علاوه بر این، اشتغال در کانادا 31000 شغل کاهش یافته است که طبق آمار کانادا تغییر قابل توجهی را نشان نمی دهد. کانادا از ماه می تا جولای حدود 74000 شغل را از دست داد، اما از می 2021 تا مه 2022، اشتغال بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است.

همانطور که گفته شد، جولای دومین ماه متوالی کاهش اشتغال در کانادا است. به علاوه، بیکاری کم سابقه همراه با بیش از یک میلیون فرصت شغلی به این معنی است که کانادا همچنان با بازار کار فشرده مواجه است.

کری فریستون، اقتصاددان RBC در به‌روزرسانی اقتصادی می‌نویسد: «دو ماه متوالی کاهش اشتغال نشان می‌دهد که بازار کار کانادا در برابر محدودیت‌های ظرفیت و با فضای کمی برای حرکت صعودی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به کانادا

«تقاضا برای کارگران همچنان بسیار بالا است، زیرا پست‌های شغلی هنوز 65 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است (اگرچه تعداد آگهی‌های شغلی همچنان در حال کاهش است)، و تعداد کمی از کانادایی‌های بیکار برای پر کردن این موقعیت‌های خالی در دسترس هستند.»

اشتغال در میان کارکنان بخش دولتی در ماه جولای 51000 نفر (1.2 درصد) کاهش یافت که اولین کاهش در این بخش در 12 ماه گذشته بود. کاهش تا حد زیادی در انتاریو و کبک متمرکز بود. علیرغم کاهش ماهانه، اشتغال بخش دولتی 5.3 درصد (+215000) نسبت به جولای 2021 افزایش یافته است.

تعداد کارگران خود اشتغال پس از کاهش 59000 نفری (-2.2%) در ماه جولای 34000 (+1.3%) در ماه جولای افزایش یافت. علیرغم این افزایش، خوداشتغالی در مقایسه با سال گذشته ثابت ماند و 214000 (-7.4 درصد) کمتر از سطح قبل از همه‌گیری فوریه 2020 بود.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری کانادا

اشتغال در بخش تولید خدمات در ماه جولای 53000 (-0.3٪) کاهش یافت. تجارت عمده و خرده فروشی بیشترین سهم را در زیان این بخش داشته است. تعداد افرادی که در تجارت عمده فروشی و خرده فروشی کار می کنند در ماه جولای 27000 نفر (-0.9٪) کاهش یافت که دومین کاهش ماهانه متوالی است. بیشترین کاهش خالص در انتاریو و کبک رخ داد.

اندرو گرانتام، CIBC به رویترز گفت: «از دست دادن شغل به طرز عجیبی در بخش خدمات، از جمله عمده فروشی و خرده فروشی، آموزش و بهداشت متمرکز شده است.

با توجه به اینکه برخی از این بخش‌ها نرخ بالای شغل را گزارش می‌کنند. به نظر می رسد عرضه نیروی کار به جای تقاضا، مسئله اصلی باشد. با این حال، تفاوت عمده بین گزارش امروز و ماه گذشته این است که رشد دستمزدها به طور غیرمنتظره ای کاهش یافته است.

متوسط ​​دستمزد ساعتی برای کارمندان 5.2% (+ 1.55 دلار به 31.14 دلار) بر اساس سال به سال در ژوئیه افزایش یافت، تقریباً همان نرخ افزایش سالانه در ژوئن (+ 5.2%؛ + 1.54 دلار) مشاهده شد.

برای دومین ماه متوالی، میانگین دستمزد ساعتی با سرعت مشابهی در میان کارمندان پاره وقت (+ 5.0٪؛ + 1.05 دلار) و تمام وقت (+ 4.9٪؛ + 1.52 دلار) افزایش یافت. پیش از این در سال 2022، رشد دستمزد در میان کارکنان تمام وقت در مقایسه با کارگران پاره وقت سریعتر بود.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کانادا

جدیدترین داده های تورم نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.1 درصد افزایش یافته است که بزرگترین تغییر سالانه در نزدیک به 40 سال گذشته است.

لیام دالی، اقتصاددان در بیانیه رسانه‌ای در هیئت کنفرانس کانادا نوشت: «افزایش هزینه‌های زندگی باعث افزایش دما در میز مذاکره جمعی می‌شود». با توجه به نرخ تورم، اتحادیه‌ها استدلال می‌کنند که افزایش دستمزد سالانه معمولی کافی نیست. در میان نرخ بالای مشاغل خالی و نرخ پایین بیکاری، کارگران از یک موقعیت تقویت شده در حال مذاکره هستند.

داگ پورتر، اقتصاددان BMO، در بیانیه ای به رویترز گفت: نکته اصلی این است که بازار کار هنوز بسیار فشرده است.

پورتر گفت: «ما همچنان با پایین‌ترین نرخ بیکاری در حداقل 50 سال گذشته و دستمزدها روبه‌رو هستیم. اما از زاویه رشد، واقعیت این است که کارفرمایان در یافتن کارمند با مشکل مواجه هستند و به این ترتیب رشد اقتصاد را محدود می کند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *