آموزش ویزای کار کانادا, مجله هلیکا

اداره کار کانادا می گوید به علت مهاجرت، تنوع زبانی در این کشور گسترش یافته است

مهاجرت به کانادا

اگرچه انگلیسی و فرانسوی زبان های اصلی هستند که در کانادا صحبت می شود، اما باز هم تنوع زبانی این کشور همچنان در حال رشد است و مهاجرت به غنی سازی تنوع زبانی کانادا ادامه داده است.

عناوینی که در این مطلب میخوانید:

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت ماجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

گزارش آمار کانادا نشان داد که 4.6 میلیون کانادایی عمدتاً به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی در خانه صحبت می کنند. به طور خاص، از هر 4 کانادایی در سال 2021، 1 نفر یا 9 میلیون نفر، زبان مادری غیر از انگلیسی و فرانسوی داشتند. از سال 1901، زمانی که اداره آمار کانادا شروع به گنجاندن داده‌های مربوط به زبان‌های مادری کرد، این یک رکورد بالا است.

مسلماً انگلیسی و فرانسوی رایج‌ترین زبان‌های رایج در کانادا هستند. بیش از 9 نفر از هر 10 کانادایی به یکی از دو زبان رسمی در خانه به طور منظم صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به کانادا

تنوع زبان به دلیل مهاجرت

مهاجرت، تعداد کانادایی هایی را که در خانه به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند، افزایش داده است. تعداد کانادایی‌هایی که عمدتاً به یک زبان آسیای جنوبی در خانه صحبت می‌کردند، از سال 2016 تا 2021 رشد چشمگیری داشته است.

در حالی که جمعیت کانادا از سال 2016 تا 2021 5.2 درصد رشد داشته است، تعداد کانادایی‌هایی که در خانه به زبان آسیای جنوبی صحبت می‌کنند بسیار سریع‌تر رشد کرده است، به‌ویژه به زبان‌های مالایالام (+129%)، هندی (+66%)، پنجابی (+49%). درصد و گجراتی (+43 درصد). در واقع، نرخ رشد تعداد گویشوران زبان های جنوب آسیا حداقل هشت برابر بیشتر از کل جمعیت کانادا بود.

این رشد عمدتاً به دلیل مهاجرت است، به طوری که یک چهارم ساکنان دائمی که بین سال‌های 2016 تا 2020 وارد کانادا شده‌اند در یک کشور آسیای جنوبی قهوه‌ای بودند و از هر 5 نفر 1 نفر در هند متولد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری کانادا

با وجود انگلیسی و فرانسوی، ماندارین و پنجابی رایج ترین زبان های کانادا بودند. در سال 2021، بیش از نیم میلیون کانادایی در خانه عمدتاً ماندارین صحبت می کردند و بیش از نیم میلیون نفر به زبان پنجابی صحبت می کردند.

در همان زمان، تعداد کانادایی‌هایی که در خانه به زبان‌های عمدتا اروپایی صحبت می‌کردند کاهش یافت. این کاهش در درجه اول به افزایش سن گویشوران این زبان ها مربوط می شود، که بخش قابل توجهی از آنها قبل از سال 1980 به کانادا مهاجرت کرده اند.

کانادایی هایی که به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند، بیشتر از سایر کانادایی ها در یک مرکز شهری بزرگ زندگی می کنند. هر ساله مراکز بزرگ شهری مقصد بخش قابل توجهی از مهاجرانی است که در کانادا مستقر می شوند که تنوع زبانی این مراکز را افزایش می دهد.

بیش از 70 زبان مختلف در کانادا صحبت می شود. در سال 2021، 189000 نفر گزارش دادند که حداقل یک زبان مادری بومی دارند و 183000 نفر گزارش دادند که به طور منظم در خانه به یک زبان بومی صحبت می کنند.

زبان‌های کری و اینوکتیتوت اصلی‌ترین زبان‌های بومی در کانادا هستند.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کانادا

انگلیسی و فرانسوی

اکثریت قریب به اتفاق کانادایی ها حداقل به یکی از دو زبان رسمی کانادا صحبت می کنند. در سال 2021، 98.1٪ از جمعیت کانادا می توانستند به زبان های انگلیسی و فرانسوی مکالمه داشته باشند و 92.9٪ به طور منظم انگلیسی یا فرانسوی را در خانه صحبت می کردند.

انگلیسی اولین زبان رسمی است که فقط بیش از 3 نفر از هر 4 کانادایی به آن صحبت می کنند، که نسبت به سال 2016 افزایش یافته است. انگلیسی همچنین زبان مادری بیش از نیمی از جمعیت این کشور بود.

فرانسوی اولین زبان رسمی است که تعداد فزاینده ای از کانادایی ها به آن صحبت می کنند. در سال 2021، بیش از 1 نفر از هر 5 کانادایی در خانه به طور منظم فرانسوی صحبت می کردند. از سال 2016 تا 2021، تعداد کانادایی‌هایی که در خانه عمدتاً فرانسوی صحبت می‌کردند در کبک، بریتیش کلمبیا و یوکان افزایش یافت، اما در استان‌ها و مناطق دیگر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: مهاجرت متخصصین به کانادا

بر اساس این گزارش، این کاهش به دلیل ترکیبی از عواملی مانند جمعیت مسن تر، انتقال ناقص زبان فرانسه از نسلی به نسل دیگر و انتقال زبانی (زمانی که فردی در خانه به زبانی متفاوت با زبان خود صحبت می کند، است. زبان مادری).

برای اولین بار، تعداد افرادی در کبک که اولین زبان رسمی آنها انگلیسی است به بیش از یک میلیون نفر رسید، اما نسبت کانادایی های دو زبانه انگلیسی-فرانسوی از سال 2016 تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. علاوه بر این، تعداد فرانسوی زبانان در کبک در حال افزایش است، اما نسبت آنها در کبک در حال کاهش است.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *