تبدیل ویزای توریستی کانادا
به تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

رویای زندگی در کشورهای دیگر و تجربه زندگی در فرهنگ‌های متفاوت از آرزوهای دیرینه هر انسانی بوده است. این روزها سفر به کشورهای متفاوت از جمله کانادا شرایط مختص به خود را دارد. قطعا می‌دانید که هر کشور متناسب با شرایطی که دارد ویزای متفاوتی برای مسافران صادر می‌کند. برخی اوقات کشور مقصد فقط برای توریست‌ها ویزا صادر خواهد کرد. نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی از مهم‌ترین سوالاتی است که افراد متقاضی به تحصیل در کانادا با آن مواجه می‌شوند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

چگونه ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کنیم؟

افرادی که قوانین مهاجرتی را بلد باشند می‌توانند در زمان اقامت به عنوان توریست در کانادا مجوز تحصیل دریافت کنند. قطعا اگر بتوانند در این مدت زمان مدرکی از سمت یک مرکز آموزشی بگیرند معتبر خواهد بود.

توجه داشته باشید ویزای توریستی دارای مدت زمان شش ماهه است؛ لذا اگر در دوره‌های کوتاه مدت شرکت کنید نیازی به تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی ندارید. اما اگر کلاس‌هایی که شرکت می‌کنید بیشتر از ۶ ماه طول می‌کشد؛ می‌بایست نسبت به تبدیل آن اقدام کنید.

 افرادی که به عنوان توریست در کانادا زندگی می‌کنند بهتر است ابتدا در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنند و سپس از افراد مجرب نسبت به تغییر ویزا کمک بگیرند. توجه داشته باشید اداره مهاجرت بیشتر اوقات تنها ویزای افرادی که تمکن مالی مناسبی داشته و از مهارت بالایی در زبان برخوردار ‌باشند را تبدیل می‌کند. همچنین اگر برنامه منظم تحصیلی خود را ضمیمه درخواست پرونده کنید شانس بیشتری در پذیرش درخواست‌تان خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تحصیل در کانادا 

 

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

شرایط مالی جهت تبدیل ویزا توریستی به تحصیلی

افرادی که می‌خواهند در کانادا به ادامه تحصیل بپردازند باید ۲۵ هزار دلار به اداره مهاجرت بپردازند تا این اداره بتواند بابت هزینه شهریه دانشگاه و زندگی در این کشور شما اطمینان حاصل کند؛ چرا که اگر نتوانید هزینه زندگی خود را بپردازید کشور کانادا از شما بابت زندگی در این کشور حمایت نخواهد کرد و مجبور است شما را به کشورتان بازگرداند. پس اداره مهاجرت برای شما ویزای تحصیلی صادر نخواهد کرد. مدارک لازم جهت اثبات توانایی مالی به شرح زیر است.

  •   اگر به کانادا پولی را انتقال داده‌اید باید گواهی حساب بانکی کانادای خود را به همراه درخواست‌تان ارسال کنید.
  •   ارائه دادن گواهی سرمایه گذاری تضمین شده از یک موسسه مالی معتبر جزو مهم‌ترین مدارکی است که تمکن مالی شخص را اثبات می‌کند.
  •   ارائه دادمان صورت حساب گردش مالی چهار ماه اقامت به عنوان توریست در کانادا از دیگر مدارک مهم است.
  •   اگر حامی مالی دارید نامه اسپانسرینگ او را نیز ضمیمه پرونده کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کانادا

مدارک مربوط به مهارت زبان

برخی از دانشگاه‌های کانادا اهمیت زیادی به نمره زبان نمی‌دهند. اما برای اینکه بتوانید انواع ویزای تحصیلی را از اداره مهاجرت دریافت کنید باید نمره زبان آیلتس یا تافل شما بالا باشد. حداقل نمره قابل قبول آیلتس برای مقطع لیسانس ۶ و مقطع فوق لیسانس شش و نیم است. افرادی که می‌خواهند در مقطع دکترا ویزای توریستی خود را به تحصیلی تبدیل کنند باید حداقل نمره ۷ را در امتحان آیلتس کسب کنند.

برنامه ریزی هدف برای تحصیل

فراموش نکنید که ویزای تحصیلی یک ویزای موقت بوده که تاریخ انقضاء دارد. به همین علت باید بتوانید به افسر ویزا اطمینان دهید که شما پس از پایان مدت زمان تحصیل در این کشور، تصمیم دارید به کشور خود باز گردید.

در نظر داشته باشید که هرگونه تخلفات مسافرت یا روابط خانوادگی در کانادا می‌تواند تصمیم افسر ویزا را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین باید به گونه‌ای هدف از تحصیل خود را توضیح دهید که اداره مهاجرت از بازگشت شما به کشور اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ویزای تحصیلی کانادا

 

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی چگونه است؟

 گرفتن مجوز تحصیل پس از اینکه ویزای توریستی به پایان می‌رسد ملزومات و شرایط مختص به خود را دارد. اما بر اساس قوانینی که کشور کانادا از آن پیروی می‌کند می‌توان در زمان اقامت به عنوان توریست درخواست پذیرش تحصیلی مشروطی کرد. مهم‌ترین رکن این درخواست گذراندن دوره زبان است.

 شخصی که بتواند نمره لازم را در این دوره دریافت کند اجازه ارسال درخواست دارد. در نظر داشته باشید هرچقدر که مدارک درخواستی کامل‌تر باشد امکان پذیرش نامه افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که ویزای تحصیلی، رابطه مستقیمی با کالج‌های محل پذیرش دارند. به همین علت شخص می‌بایست به طور کامل قوانین کالج‌ها را بررسی کند تا شرایط و مدارکی که نیاز دارد را به خوبی تهیه کرده و در موعد مقرر آن‌ها را ارسال کند.

بیشتر بخوانید: تمدید ویزای کانادا

بررسی مزایای تبدیل ویزا توریستی کانادا به تحصیلی

قوانین و مقررات کشور کانادا اجازه نمی‌دهد که افراد با سن بالا، مدرک تحصیلی ناقص، مادران مجرد، افراد با مشکلات مالی و اشخاصی که دارای برنامه تحصیلی نامنظمی هستند در کشور کانادا تحصیل کنند. از این رو همواره درخواست ویزای تحصیلی‌شان رد می‌شود. این اشخاص هیچ‌گاه نمی‌توانند با ویزای تحصیلی به کشور کانادا مسافرت کنند.

اما گرفتن ویزای توریستی از کانادا کار آسان‌تری است. به همین دلیل اشخاصی که می‌خواهند با ویزای توریستی کشور کانادا به ادامه تحصیل بپردازند. اما تحصیل در کشور کانادا چه مزایایی به همراه دارد که این افراد به شدت خواهان آن هستند؟

  •   اگر شخصی دارای ویزای تحصیلی باشد می‌تواند به آسانی کار پیدا کند. همچنین همسر این افراد نیز مجوز کار دریافت خواهند کرد.
  •   داشتن ویزای تحصیلی اجازه میدهد که فرزندان به صورت رایگان در مدارس ابتدایی و متوسطه تحصیل کنند. تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی دارای مزایای بسیار زیادی است.
  •   زمانی که بخواهید ویزای توریستی را به تحصیلی تبدیل کنید دیگر نیازی نیست از کشور خودتان درخواست ارسال کنید.
  • سریع‌ترین راه برای اقامت دائم در این کشور داشتن ویزای تحصیلی و بهره‌مندی از مجوز کار است؛ بنابراین افراد زیادی خواهان گرفتن ویزای تحصیلی هستند.

بیشتر بخوانید: تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا

 

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

هزینه تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی چقدر است؟

هزینه تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در این کشور ۱۵۰ یورو است. در نظر داشته باشید این عدد ممکن است تغییر کند. همچنین باید ۸۵ یورو برای ثبت اطلاعات بیومتریک نیز بپردازید.‌ افراد متقاضی توجه کنند که تمام هزینه‌ها چون در کشور کانادا پرداخت می‌شود با یورو محاسبه خواهد شد.

مراحل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا چیست؟

اولین گام جهت تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی این است که به عنوان یک توریست به کشور کانادا سفر کنید. پس از اینکه در این کشور مستقر گشتید آموزشگاه زبان یا کالج مد نظر خود را انتخاب کرده و در مورد شرایط و مدارکی که این مراکز نیاز دارند تحقیق کنید. سپس متناسب با شرایط مرکز آموزشی تقاضای دریافت ویزای تحصیلی خود را ارسال نمایید.

در نظر داشته باشید درخواست تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی می‌بایست به اداره مهاجرت ارسال شود. در صورت کامل بودن مدارک و داشتن شرایط ادامه تحصیل در کانادا، اداره مهاجرت با درخواست تحصیل شما در این کشور موافقت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی دانشگاه های کانادا

 

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی برای چه افرادی لازم نیست

با وجود اینکه کشور کانادا به طور سختگیرانه برخی قوانین را اجرا می‌کند اما گاهی اوقات با ملاطفت نسبت به بعضی از امورات برخورد خواهد کرد. به عنوان مثال کودکانی که لازم است در دوره پیش دبستانی تحصیل کنند بدون تبدیل ویزای توریستی آن‌ها به تحصیلی در مراکز معتبر ثبت نام خواهند شد.

همچنین اشخاصی که در دوره‌های تحصیلی مجازی ثبت نام کرده‌اند و می‌خواهند به صورت آنلاین در آن‌ها شرکت کنند از دیگر افرادی هستند که نیازی نیست ویزایشان را تبدیل کنند.

جالب است بدانید دوره‌هایی که ماهیت آکادمیک ندارند نیز از قانون تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی پیروی نمی‌کنند. به علاوه شرکت در دوره‌هایی که مدت زمان کلاس ها شش ماه یا کمتر طول می‌کشد بلا مانع است.

بیشتر بخوانید: تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

موسسه‌های مختلفی در حال انجام کارهای مهاجرتی هستند. این موسسه‌ها با توجه به نیاز شخص و شرایطی که دارند راه‌ حل‌های متفاوتی به فرد ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید هر موسسه به صورت حرفه‌ای در یک زمینه خاص در حال فعالیت بوده و به متقاضیان کمک می‌کند. موسسه مهاجرتی هلیکا یکی از معتبرترین مراکز انجام کارهای مربوط به مهاجرت است.

 مشاوران این موسسه به صورت حرفه‌ای کارهای تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی را انجام می‌دهند؛ لذا اگر می‌خواهید به عنوان توریست به کشور کانادا سفر کنید و سپس در آن‌جا درخواست ویزای تحصیلی کنید بهتر است از متخصصان این موسسه کمک بگیرید سپس تصمیم‌تان را عملی سازید تا با مشکل و رد درخواست مواجه نشوید.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷