تغییر رشته و
محل تحصیل در کانادا

تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا

افراد بسیاری هستند که به دنبال تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا هستند؛ زیرا این کشور هرساله بیش از 350000 دانشجوی بین‌المللی را در موسسات آموزشی خود پذیرش می‌کند. 

دانشجویان با صلاحیت‌های بین‌المللی باید برای ویزای تحصیلی کانادا یا مجوز تحصیل در کانادا، درخواست خود را ثبت کنند.

متقاضیانی که قصد تغییر رشته و ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارند؛ باید بدانند که انجام این کار به سادگی امکان‌پذیر نیست و باید فرایندهای متفاوتی را برای رسیدن به هدف خود پشت سر بگذرانند.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

چگونه رشته و محل تحصیل در کانادا را تغییر دهیم؟

شما برای تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا نیازمند گذراندن فرایندهایی هستید.

مرحله اول:  ارزیابی شرایط ویزای تحصیلی

شما ابتدا باید به ارزیابی شرایط استادی پرمیت یا ویزای تحصیلی خود بپردازید. بر اساس قوانین مندرج در سایت اداره مهاجرت کانادا، مانعی بر سر راه دانشجویان خارجی برای تغییر رشته و محل تحصیل وجود ندارد؛ اما این شرایط باید با ویزای تحصیلی آن‌ها هماهنگ باشد و دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن آورده شود.

بهتر است دانشجو پس از ورود به کانادا، در محل تحصیلی که باتوجه‌به آن اجازه تحصیل و ویزا صادرشده است، کامل ثبت‌نام کند و پس از آن به تغییر محل و یا رشته خود بپردازد.

مرحله دوم: اطلاع دادن به اداره مهاجرت کانادا

در مرحله دوم شما باید درخواست خود را مبنی بر تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا را به اداره مهاجرت در کانادا اطلاع دهید؛ برای انجام این کار باید مراحلی را طی کنید.

  1.   ثبت نام به صورت آنلاین در حساب کاربری سایت اداره مهاجرت کانادا
  2.   انتخاب گزینه انتقال دانشجویی ” Designated Learning iInstituton Student Transfer” و کلیک بر روی گزینه  ” Transfer from DLI number”
  3.   وارد کردن شماره اپلیکیشن و سپس کلیک روی  گزینه “Search for my application”
  4.   وارد کردن اطلاعات تکمیلی مانند شماره متقاضی و اطلاعات شخصی
  5.   تایپ کردن شماره‌های جدید DLI ، دانشجویی و تاریخ شروع تحصیل در کالج یا دانشگاه
  6.   بازید و تایید اطلاعات و سپس کلیک روی گزینه تایید و انتقال اطلاعات “confirm transfer”
  7.   ارسال شدن پیغامی مبنی بر تکمیل درخواست به متقاضی

بعد از انجام دادن تمام این مراحل باید پیام شما برای اداره مهاجرت کانادا ارسال شود و وی در جریان درخواست تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا شما قرار ‌گیرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به کانادا

 

دانشگاه لتبریج

دانشگاه لتبریج

اقامت در کانادا پس از تحصیل چگونه است؟

دولت کانادا برنامه‌های اقامتی متنوعی برای فارغ‌التحصیلان خارجی در این کشور برای اقامت دائم از طریق تحصیل ارائه داده است.

افرادی هستند که در یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا دارای DLI به تحصیل پرداخته‌اند و قصدشان این است که در کانادا بمانند و اقامت دائم این کشور را پس از تحصیل بگیرید.

 این کار از طریق روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا مشترک بین همه استان‌ها یا همان فدرال و همچنین روش‌های استانی اخذ اقامت دائم کانادا امکان‌پذیر است.

تجربه کانادایی

تجربه کانادایی یکی از سریعترین راه‌ها برای گرفتن اقامت دائم کانادا شناخته می‌شود که از طریق سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری صورت می‌گیرد. این برنامه در میان دانشجویانی که از موسسات و دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، بسیار معروف است.

افرادی که می‌خواهند از این روش برای اقامت و تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا استفاده کنند؛ باید فاکتورهایی را داشته باشند و امتیاز مورد نظر را به دست آورند. این فاکتورها شامل میزان سن، مهارت زبانی، مقطع تحصیلی و تجربه یک سال کار در کانادا است.

اگر شما می‌خواهید که از این روش برای ااقامت در کانادا اقدام کنید؛ باید دارای شرایطی باشید:

  • داشتن ۱۲ ماه سابقه کار کانادایی برابر با  ۱۵۶۰ ساعت طی سه سال قبل از درخواست
  • کار کردن براساس مجوز قانونی کار کانادا و تحت وضعیت اقامت موقت
  • داشتن شغل در دسته‌بندی ملی مشاغل کانادا (CON) در گروه‌های 0، A و B
  • داشتن نمره   CLB5 و CLB7

 

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا

 

دانشگاه اکادیا

دانشگاه اکادیا

شرایط تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا چقدر است؟

کشور کانادا هم درست مانند سایر کشورهای دنیا، برنامه‌های  متفاوتی مانند تجربه‌های کاری و تحصیلی شخص متقاضی، بک گراند و زمینه تحصیلی و علایق شخصی و فردی  را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای متقاضیان در نظر گرفته است.

افرادی که قصد تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا را برای مقاطع بالاتر دارند باید بدانند که دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر مراکز آموزشی برای قبول این امر، شرایط جدی‌ و سخت‌گیرانه ای را در نظر گرفته است؛

 در صورتی که بتوانید دلایل قانع‌کننده‌ای برای تغییر رشته خود ذکر کنید، شانس پذیرش شما بالا می‌رود. به‌طورکلی، رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید و یا آن را پشت سر گذاشته‌اید، نقش مهمی در این زمینه دارد؛ اما تنها فاکتور تعیین‌کننده نیست.

داشتن بک‌گراند در رشته تحصیلی جدید

موارد مهم دیگری هم برای تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا وجود دارد. به عنوان مثال اگر شما دارای مدرک کارشناسی در رشته فیزیک هستید و قصد اپلای برای یک رشته دیگر در زمینه شیمی دارید؛ بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش شانس پذیرش خود انجام دهید، این است که یک سری واحدها یا حتی دوره‌های طولانی مدت در شیمی را پشت سر بگذارید.

 با انجام این کار نشان می‌دهید که یک بک‌گراند مرتبط با زیست‌شناسی هم در اختیار دارید و زیاد هم با این مبحث غریبه نیستید.

علاوه بر این، با انجام این کار نشان خواهید داد که ظرفیت پیشرفت و موفقیت در یک زمینه جدید هم در اختیار دارید.

نشان دادن علاقه برای رشته تحصیلی جدید

 توجه داشته باشید که کسب مقام‌های پژوهشی سنگین و بسیار سطح بالا، برای تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا هر کشور دیگری، ضروری و حیاتی نیست؛ اما با این وجود دانشجویی که قصد ادامه تحصیل در یک زمینه جدید دارد، باید به هر نوعی که فکر می‌کند، علاقه، اشتیاق و هیجان خودش را برای رشته مورد نظر بعدی خود به اثبات برساند.

 افرادی که شرایط شما را برای اپلای و دریافت پذیرش را بررسی می‌کنند؛ باید اطمینان پیدا کنند که شما می‌توانید از پس انجام این کار برمی­آیید و در آن موفق شوید.

درواقع شما باید توجه آن‌ها را به سمت واحد‌ها و دوره‌های آموزشی جلب کنید و شور و شوق خودتان را برای رشته‌ جدید نشان دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی دانشگاه های کانادا

 

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف

هزینه تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا به نسبت برخی از کشورهای انگلیسی‌ زبان ازجمله آمریکا، استرالیا و انگلیس پایین‌تر است.

برخی مواقع دانشجوهای خارجی پس از ورود به کانادا، دلشان می‌خواهد که کالج، دانشگاه یا حتی رشته تحصیل خود را عوض کنند و به همین خاطر، به فکر تغییر رشته و محل تحصیل می‌افتند.

در کل باید اشاره کنیم که هزینه‌های تحصیل در کانادا به مواردی مانند انتخاب رشته، انتخاب مرکز آموزشی، طول دوره و کیفیت زندگی بستگی دارد.

 به صورت میانگین شهریه‌های هر ترم تحصیلی بسته به انتخاب رشته و دانشگاه می‌تواند از حدود 6 هزار دلار تا 25 هزار دلار متغیر باشد.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا بسته به محل زندگی انتخابی شما بسیار متغیر است. شما باید هزینه تقریبی را ماهیانه بین1.5  تا 4 هزار دلار در نظر بگیرید.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

اگر شما قصد تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا را دارید؛ برای گرفتن ویزای آن باید چند مرحله را پشت سر بگذارید.

اپلای در موسسات آموزشی و گرفتن تاییدیه پذیرش

در ابتدا برای اخذ پذیرش تحصیلی در یکی از موسسات آموزشی مورد تایید کانادا که قصد تحصیل در آن را دارید؛ شروع به مکاتبه و ارائه مدارک  تحصیلی و هویتی خود کنید.

پس از پذیرش در دانشگاه، مدارس و  کالج‌های کانادا، نامه پذیرش را دریافت خواهید کرد که برای گرفتن ویزا مورد نیاز است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل

شروع درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا

زمانی که شما نامه پذیرش از دانشگاه، کالج یا مدرسه مورد نظر خود را دریافت کردید؛ باید به مرحله بعدی بروید و درخواست ویزای تحصیلی خود را ارائه دهید.

ثبت نام در وب سایت مهاجرتی کانادا

در مرحله بعد شما باید به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی کانادا، در وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اقدام کنید. همچنین می‌توانید به صورت کتبی مدارک درخواست ویزا را به وسیله پست برای تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا ارسال کنید.

ارائه نامه پذیرش

در این مرحله باید نامه پذیرش خود را از یک موسسه آموزشی تعیین شده از دانشگاهی که دولت کانادا آن را به رسمیت می‌شناسد، ارائه دهید.

ارائه تمام مدارک مورد نیاز

شما باید مدارکی مبنا بر منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل خود در کانادا که شامل توانایی در پرداخت هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی باشد را ارائه دهید. به عبارتی شما باید ثابت کنید که بین 10000 تا 11000 DAC در سال برای زندگی در کانادا را می‌توانید تأمین کنید.

علاوه بر این نداشتن سابقه کیفری، و ارائه سوابق پزشکی و در صورت نیاز معاینات پزشکی کامل  لازم است.

بنابراین شما باید فرم درخواست مجوز دانشجویی پر شده، اصل نامه پذیرش از دانشگاه، یک پاسپورت معتبر که به شما امکان بازگشت به کشور خود را نیز می‌دهد و دو عکس، با مشخصات نام و تاریخ تولد را ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا

 

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک

نمره آیلتس مورد نیاز برای ویزای تحصیلی در کانادا چقدر است؟

برای اخذ ویزای تحصیلی در هر یک از دانشگاه‌های کانادا باید حداقل نمره مورد نیاز را در آزمون آیلتس کسب کنید.

 

نامنمره کللیسینینگریدینگرایتینگاسپیکینگ
دانشگاه مک گیل6.5    
دانشگاه گوئلف6.56666
دانشگاه یورک6.5    
دانشگاه آکادیا6.5    
دانشگاه سایمون فریز6.5    
دانشگاه لتبریج66666
دانشگاه تکنولوژی انتاریو6.56666
دانشگاه بیشاب6.5    
دانشگاه اچ ای مونترال6    
دانشگاه جورج براون6.56666
دانشگاه ونکوور65.55.55.55.5
دانشگاه آتاباسکا6.55555
دانشگاه رویال رودز5.5    
دانشگاه ویندزور6.5    
دانشگاه مونت رویال6.55555
دانشگاه سنت ماریز6.56666
دانشگاه براندون6.5    
دانشگاه تامسون ریورز6.56666
دانشگاه وینیپگ6.5    
دانشگاه ویکتوریا6.5    
دانشگاه آلبرتا6.55557.5
دانشگاه بریتیش کلمبیا6.5    
دانشگاه مموریال6.5 66 

 

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر ویزای تحصیلی به کاری

 

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

اگر شما تصمیم به مهاجرت به یک کشور دیگر و زندگی جدید یا تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا را گرفته‌اید؛ حتما به سراغ لیست بهترین موسسات مهاجرتی در ایران رفته‌اید.

متاسفانه شرکت‌ها و موسسات بسیاری هستند که ممکن است در هر لحظه سیاست‌های خود را تغییر دهند یا حتی اقدام به کلاهبرداری از شما کنند.

یکی از موسساتی که در ایران در زمینه مهاجرتی فعالیت بسیار خوبی دارد، هلیکا است. این موسسه دو ملیتی در بهار ۱۴۰۰ دفاتر خود را هم‌زمان در ایران و کانادا تاسیس کرد. آدرس این موسسه در ایران واقع در تهران – خیابان علی اکبری، پلاک ۵۶ است.

موسسه هلیکا به طور کاملا تخصصی و با استفاده از جدیدترین ابزار و منابع کانادایی در دو بخش آموزش مونتسوری و ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه ویزا، مهاجرت و شهروندی کانادا به فعالیت می‌پردازد.

 برخلاف بسیاری از موسسات مهاجرتی، هلیکا فقط در حوزه کشور کانادا خدمات تخصصی خود را ارائه می‌کند. این موسسه آموزشی و مهاجرتی، علاوه بر مجوزهای داخلی، در کشور کانادا با نام تجاری   Helika Visa,Immigration& Citizenship Service Inc  به ثبت رسیده که به صورت مستقیم تحت نظر مشاور رسمی مهاجرت اداره می‌شود.

با هلیکا بهترین انتخاب را در تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا داشته باشید!

تعداد بسیاری از دانشجویان به هر دلیلی، به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته‌ها و زمینه‌های جدید در کانادا هستند که متفاوت با دوره‌های تحصیلی قبلی آن‌ها است.

باید بدانید که تغییر رشته و محل تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی بسیار آسان‌تر از تغییر رشته در مقطع دکتری است و این کار در کارشناسی ارشد، سخت‌تر هم خواهد شد.

در مقطع ارشد نمی‌توان از هر رشته‌ای به رشته دیگر رفت. به طور مثال فردی که در زمینه هنر تحصیل کرده است، نمی‌تواند در مقاطع بالاتر در رشته مهندسی ادامه تحصیل دهد. طبیعتا، چنین فردی کار بسیار سختی برای پذیرش دارد و بدون داشتن رزومه مرتبط یا تجربه‌های کاری دیگر در زمینه مورد نظر، نمی‌تواند به راحتی  تغییر رشته دهد.

تیم هلیکا برای رفاه حال شما دانشجویان، شرایط افراد برای مهاجرت به خارج از کشور را بررسی می‌کند و به‌عنوان بهترین مشاور در این زمینه در کنار شما خواهد بود.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷