درخواست وکالت ‌نامه،
اقرارنامه و رضایت ‌نامه

درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

 روند ثبت درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

امروزه یکی از دغدغه‌های ایرانیان مقیم کانادا ثبت و درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه است. برای ثبت درخواست و انواع وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه در اولین گام باید در سامانه میخک ثبت نام کنید.

عناوینی که در این مطلب میخوانید:

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

 با ارائه یکسری از مدارک و مشخصات فردی خود و وکیل تان در سامانه میخک، به شما یک کد رهگیری ارائه داده می‌شود که می‌توانید از طریق آن از تأیید وکالت‌نامه یا رضایت‌نامه خود با خبر شوید. تنظیم وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه بسیار مهم بوده و باید با دقت تمام انجام شود.

برای امضای سند وکالت‌نامه خود باید به دفتر حفاظت منافع ایران مراجعه کنید یا به صورت غیر حضوری از طریق اسکایپ این عمل را انجام دهید.

درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا به چه صورت است؟

برای درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه باید به سایت تأیید کنسولی میخک مراجعه کنید. حال با توجه به توضیحات و نوع آن، باید وکالت‌نامه یا اقرارنامه خود را تعیین نمایید. سایت میخک هیچ مسئولیتی در قبال نوع وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه شما ندارد.

شما می‌توانید برای تعریف نوع وکالت‌نامه خود، از فرم‌های پیش فرض استفاده کنید. حال پس از تکمیل وکالت‌نامه خود، فرم مورد نظر در مراحل تأیید قرار می‌گیرد و در آخر به شما یک کد رهگیری ارائه خواهد شد. با استفاده از این کد می‌توانید از تأیید وکالت‌نامه یا اقرارنامه خود باخبر شوید.

درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

تنظیم و ثبت درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه

پس از تنظیم و ثبت درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه در سامانه میخک به شما یک کد رهگیری داده می‌شود که این کد به ایمیل شما ارسال خواهد شد. با این کد می‌توانید مراحل بعدی وکالت‌نامه را انجام دهید.

شما باید برای امضای وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه به صورت حضوری به دفتر حفاظت منافع ایران مراجعه کنید. فرایند تأیید وکالت‌نامه یا اقرارنامه به صورت حضوری یا از طریق پست انجام خواهد شد.

ارسال وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه به ایران

برای ارسال وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه دریافت شده از کنسول­گری، می‌توانید از خدمات پست استفاده کنید. شما می‌توانید حتی با تحویل اصل وکالت‌نامه یا اقرارنامه خود به یک مسافر یا دوست که قصد سفر به ایران را دارد این قراردادها را به کشور ایران برسانید.

البته این کار دارای مخاطراتی از جمله گم شدن و از بین رفتن وکالت‌نامه نیز خواهد بود. سامانه مدیریت خدمات کنسولگری میخک یک قابلیت جدیدی را برای حل مشکل ارسال قرار داده است. شما با پرداخت هزینه جدا می‌توانید تعیین کنید که وکیل یا شخص مورد نظر، کپی برابر اصل وکالت‌نامه یا اقرارنامه شما را در ایران دریافت نماید.

موکل درواقع شخص مورد تأیید شما بوده و می‌تواند برای دریافت و درخواست وکالت نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه به دفاتر اسناد وزارت امور خارجه مراجعه کند. این وکالت‌نامه یا رضایت‌نامه توسط وزارت امور خارجه مهر می‌شود.

مهر ژلاتینی سبز وزارت امور خارجه ایران اعتبار یکسانی با نسخه اصلی وکالت‌نامه یا اقرارنامه دارد و در مراکز و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی قابل ارائه است.

درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

انواع وکالت‌ نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

وکالت‌نامه‌های مختلفی برای ایرانیان مقیم کانادا وجود دارد که می‌توانید آن را در سامانه میخک تنظیم کنید. اکثر وکالت‌نامه‌ها درباره امور اداری، بانکی، فروش اموال، فروش خودرو و وراثت است. انواع وکالت‌نامه‌ها شامل موارد زیر می­شوند:

  • وکالت‌نامه برای امور نظام وظیفه
  • وکالت‌نامه برای جامع کاری
  • وکالت‌نامه برای دعوت اقامت
  • وکالت‌نامه برای امور اداری
  • وکالت‌نامه برای امور دانشگاهی و دریافت مدرک
  • وکالت‌نامه برای اخراج وکیل، سهام بورس، بیمه و بازنشستگی، طلاق، تعویض شناسنامه و کارت ملی، تعویض گواهینامه، دریافت حقوق، و…

مدارک لازم برای درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا چیست؟

برای روند ثبت درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه مدارک زیر نیاز هستند:

  • تکمیل تمامی پرسش‌نامه‌های وکالت‌نامه مورد نظر در سامانه میخک
  • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و گذرنامه ایرانی
  • ارائه مشخصات شناسنامه‌ای و آدرس وکیل خود در ایران
  • حضور فرد وکالت دهنده و امضا وکالت‌نامه در حضور کارمند کنسولی
  • ارائه اصل شناسنامه یا گذرنامه ایرانی برای تنظیم وکالت‌نامه
  • ذکر موضوع وکالت‌نامه
  • عدم خط خوردگی و یا اضافه کردن مشخصات و اطلاعات در متن وکالت‌نامه، اقرارنامه یا رضایت‌نامه
  • ذکر کامل مشخصات شخصی و آدرس دقیق محل سکونت وکیل
  • پرداخت تمامی هزینه‌ها

درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

مراحل درخواست وکالت‌ نامه، اقرارنامه و رضایت نامه چیست؟

همان‌طور که گفته شد برای ثبت درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه باید وارد سایت میخک شوید. حال باید در سامانه میخک کانادا ثبت نام کرده و از طریق بخش امور وکالت‌نامه باید نوع وکالت‌نامه خود را مشخص کنید.

در مرحله بعد باید کنسولگری مورد نظر خود را در کشور کانادا انتخاب کرده و سپس مشخصات وکیل یا شخص مورد اعتماد خود را وارد نمایید. در متن وکالت‌نامه باید اختیارات وکیل یا شخص مورد نظر خود را تعیین کنید.

متن وکالت‌نامه وظایفی است که به وکیل تان می‌دهید. شما می‌توانید وکالت‌نامه خود را در مورد خرید، فروش، رهن، اجاره و امور مربوط به املاک، امور مالی و انواع طلاق تنظیم کنید. متن وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه را باید بدون نقص بنویسید. در صورتی که در این زمینه‌ها اطلاعاتی ندارید می‌توانید از مشاوران مؤسسه مهاجرتی هلیکا کمک بگیرید.

مراجعه حضوری به دفتر حفاظت منافع ایران کشور کانادا

برای مراجعه به دفتر حفاظت منافع ایران باید اصل مدارک شناسایی ایرانی که شامل شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه معتبر را همراه با مدارک معتبر اقامت و پرینت کد رهگیری ارائه دهید. شما پس از دریافت کد رهگیری فقط ۹۰ روز برای امضای درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه زمان دارید.

در صورتی که شما به دفتر حفاظت منافع ایران مراجعه نکنید، این درخواست به صورت خودکار بایگانی خواهد شد. سپس باید از دوباره وکالت‌نامه جدید تنظیم کنید که مجدداً برای شما کد رهگیری ارسال می‌شود.

ارسال وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای وکیل

با توجه به شرایط این امکان وجود دارد که تصویر برابر اصل وکالت‌نامه یا رضایت‌نامه تنظیم شده را در دفتر حفاظت منافع ایران به وکیل یا فرد معتمد و تعیین شده از سوی خودتان تحویل دهید.

نکات مهم در روند درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه و تنظیم آن

در طی کردن مراحل درخواست وکالت‌ نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه باید یکسری از نکات را رعایت کنید تا روند به صورت دقیق و درست انجام شود. این نکات شامل موارد زیر می­ شوند:

  • مسئولیت دفتر حفاظت منافع ایران فقط به تأیید امضای شما نیاز دارد و توصیه می‌شود با مشورت قبلی متن وکالت‌نامه خود را تنظیم کنید.
  • برای فروش ملک خود باید حتماً اطلاعات سند مالکیت که شامل نشانی، پلاک ثبت شده و مساحت است، ذکر شوند.
  • برای فروش خودرو باید مشخصات خودرو که شامل شماره شهربانی، شماره شاسی و شماره موتور است را در وکالت‌نامه خود درج کنید.
  • در وکالت‌نامه مخصوص وراثت باید نام متوفی و نسبت آن با موکل درج شود.
  • برای رضایت‌نامه خروج همسر باید مشخصات همسر و در صورت نیاز مشخصات فرزندان را کامل درج کنید.
  • از مواردی همچون نقطه چین در متن وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه جلوگیری کنید.
  • کسانی که شناسنامه و کارت ملی آنها در ایران است باید قبل از درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه و ارائه مدارک خود به دفتر حفاظت منافع ایران، از بستگان و نزدیکان خود بخواهند تا اصل مدارک را به وزارت امور خارجه استان‌ها ارائه دهند. حال شما هنگام مراجعه به دفتر حفاظت منافع ایران و ارائه درخواست و مدارک خود می‌توانید شماره نامه ارسالی از ایران را اعلام کنید.
  • وزارت امور خارجه در شهرهای اردبیل، ارومیه، مشهد، یزد، زاهدان، قشم، کیش، اصفهان، اهواز، بجنورد، بندر عباس، بوشهر، بندر انزلی، بیرجند، تبریز، چابهار، زنجان، ساری، شیراز، قزوین، قم، کرمانشاه، گرگان نمایندگی دارد.
  • افرادی که در حالت بیهوشی هستند یا دچار فراموشی، اختلال در حواس و یا به هر دلیلی هوشیاری کامل ندارند. صلاحیت عقد وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه را نخواهند داشت.

درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا

هزینه درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه برای ایرانیان مقیم کانادا چقدر است؟

کشور ایران در کانادا سفارت و کنسولگری ندارد و خدمات کنسولی ایرانیان در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن انجام می‌شود. تأیید وکالت‌نامه را می‌توان به صورت غیرحضوری نیز انجام داد. برای این کار هزینه‌های اسکایپ و پست به هزینه‌های ثبت و درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌ نامه اضافه خواهد شد.

هزینه‌های ثبت وکالت‌نامه برای مقیمان ایرانی در کشور کانادا با سایر ایرانیان خارج از کشور یکسان بوده که توسط هیئت دولت مصوب شده است. هزینه‌های پرداختی بستگی به نوع وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه دارد که موارد زیر را شامل می ­شوند:

  • درخواست و ثبت وکالت‌نامه امور اداری و کاری و انواع تصدیق امضا شامل حقوق بازنشستگی، اقرارنامه و خرید اموال
  • وکالت‌نامه فروش و انتقال اموال، فروش یا انتقال ملک، زمین، سهم شرکت‌های خصوصی و…
  • وکالت‌نامه فروش و انتقال اموال، فروش خودرو، ماشین آلات، قایق، خط تلفن، گوشی همراه، سهام بورس و..

آموزش ثبت نام در سامانه میخک

شما برای ثبت نام در سایت میخک به کد ملی و یک ایمیل معتبر نیاز دارید. سپس بعد از وارد کردن کد ملی و ایمیل در سامانه میخک، یک کد تأیید برای ایمیل شما ارسال می‌شود. پس از تأیید ایمیل می‌توانید وارد پنل کاربری سایت میخک شوید و اطلاعات خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کشور، محل تولد، محل صدور شناسنامه، تحصیلات، شغل، نوع و زمان اقامت و آدرس پستی می ­شوند؛ در قسمت مربوطه درج کنید.

برای دسترسی بدون نقص و مشکل به تمامی خدمات سامانه میخک حتماً اطلاعات شخصی خود را به صورت دقیق وارد نمایید. سپس همان طور که گفته شد برای درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه خود باید وارد امور وکالت‌نامه شوید و نوع آن را مشخص کنید.

شما پس از ثبت نهایی وکالت‌نامه خود در سامانه میخک دیگر امکان اصلاح و ویرایش متن وکالت‌نامه را نخواهید داشت. باید قبل از تنظیم آن با وکیل خود هماهنگی لازم را انجام دهید تا از درستی آن اطمینان کامل دست پیدا کنید.

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا برای مشاوره درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه

مؤسسه هلیکا که در بهار ۱۴۰۰ دفاتر رسمی خود را به صورت همزمان در ایران و کانادا تأسیس کرده است. این شرکت دو ملیتی بوده و با ارائه خدمات خود توانسته است، کارهایی مانند درخواست وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه را برای کاربران خود آسان کند.

مؤسسه مهاجرتی هلیکا بهترین انتخاب برای انجام درخواست و ثبت وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه کارها است. شما با کمک مشاوران و کارمندان این شرکت می‌توانید مراحل تنظیم وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه را به راحتی طی کنید.

ثبت راحت درخواست وکالت ‌نامه، اقرارنامه و رضایت ‌نامه

برخی از مقیمان ایرانی کانادا برای کارهایی مانند فروش ملک، خودرو، سهام بورس، خط تلفن و… نیاز به درخواست وکالت‌نامه، اقرارنامه و رضایت‌نامه دارند. این افراد نمی‌توانند بدون آگاهی قبلی این کار را انجام دهند و بسیار برایشان مشکل ساز خواهد بود.

برای این کار شما می‌توانید با مشاوره با کارکنان مؤسسه دو ملیتی هلیکا که به صورت همزمان هم در ایران و هم کانادا فعالیت دارند، کار خود را با دقت و راحت‌تر انجام دهید. ثبت یک وکالت‌نامه درست و دقیق در سامانه میخک بسیار مهم بوده و باید با کمک وکیل خود این کار را انجام دهید.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷