درخواست گذرنامه ایرانی

درخواست پاسپورت ایرانی

صفر تا صد درخواست گذرنامه ایرانی

پاسپورت مدرکی برای مجوز ورود یک تبعه خارجی به داخل یک کشوراست. شما با داشتن پاسپورت یا گذرنامه ایرانی می‌توانید به هر کشوری سفر کنید، برای گرفتن پاسپورت مراحلی مانند درخواست گذرنامه ایرانی، ارائه مدارک به سازمان‌های مربوطه برای دریافت پاسپورت، گرفتن عکس مناسب برای گذرنامه و موارد دیگر مورد نیاز بوده و تقریباً تمام این مراحل بین یک تا ۳ ماه تا صدور پاسپورت زمان خواهد برد.

در واقع گذرنامه نوعی شناسنامه برای ورود و خروج به داخل هر کشوری بوده و معمولا بیشتر کشورها به همراه پاسپورت از فردی که قصد وارد شدن به یک کشور را به عنوان تبعه خارجی دارد ویزا هم الزامی است.

برای گرفتن ویزا بر روی گذرنامه برچسب‌های مهر داری در صفحات مخصوص ویزا در پاسپورت توسط سازمان‌های مربوطه چسبانده شده و اگر قصد خروج از کشور را دارید دیگر نگران اطلاعات مربوط به ویزا و پاسپورت خود نباشید و به راحتی می‌توانید به کشور دلخواه خود سفر کنید.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت مهاجرتی کانادا هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷

چگونه درخواست پاسپورت ایرانی بدهیم؟

معمولاً برای ارائه درخواست پاسپورت ایرانی باید فرد متقاضی به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک لازم و تکمیل فرم مربوطه پس از گذشت ۱۰ الی سی روز پاسپورت شما صادر شده و برایتان ارسال خواهد شد.

این نکته مهم را در هنگام اخذ پاسپورت در نظر بگیرید که حضور فرد متقاضی هنگام درخواست گذرنامه ایرانی الزامی و ضروری است. افراد زیر ۱۸ سال والدین آنها به عنوان سرپرست می‌توانند درخواست را ارائه داده و پاسپورت آنان را به عنوان قیم برای سفر به خارج از کشور از سازمان‌های مربوطه دریافت کنند.

معمولا مدت زمان پاسپورت شما حداقل شش ماه اعتبار داشته و در این مدت اگر از آن استفاده نکنید برای استفاده مجدد باید آن را تمدید کرده و منتظر صدور مجدد پاسپورت خود تا زمان سفر بمانید.

 

بیشتر بخوانید: درخواست شناسنامه ایرانی برای ایرانیان مقیم کانادا

 

فرم درخواست پاسپورت ایرانی

فرم درخواست پاسپورت ایرانی

 

بیشتر بخوانید: تمدید کارت اقامت کانادا

 

مدارک لازم برای درخواست گذرنامه ایرانی چیست؟

فرد متقاضی در هنگام تکمیل فرم و ارائه صدور درخواست گذرنامه ایرانی باید مدارکی را با خود به همراه داشته باشد. این مدارک عبارتند از:

  •       اصل و کپی کارت ملی متقاضی
  •       اصل و کپی شناسنامه متقاضی
  •       به همراه داشتن یک قطعه عکس بیومتریک با شرایط زیر:
  •       پس زمینه عکس مربوطه باید سفید بوده وعکس فرد متقاضی باید جدید و به تازگی گرفته باشد.
  •       آقایان بدون داشتن زیورآلات، کلاه، کراوات عینک بوده و لباس سفید در عکس به تن نداشته باشند.

برای گرفتن عکس مربوط به پاسپورت باید حجاب اسلامی را رعایت کرده و بدون آرایش و با مقنعه تیره به نحوی که تمامی صورت آن‌ها پیدا باشد عکس را بگیرند.

  •       توجه داشته باشید که شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال حتماً عکس دار بود و افراد کوچک تر با ارائه مدارکی همچون دفترچه بیمه گواهی اشتغال به تحصیل و یا اجازه قیم قانونی می‌توانند پاسپورت خود را تهیه کنند.
  •       کسانی که قبلاً در نظام مشغول به فعالیت بوده و الان جزو بازنشستگان نظامی محسوب می‌شوند باید حداقل ۵ سال از بازنشستگی آنها گذشته و یا اجازه نامه‌ای کتبی از حفاظت یگان خود را برای گرفتن پاسپورت به همراه خود داشته باشند و شاغلین نظامی بدون داشتن اجازه کتبی امکان دریافت پاسپورت برای خروج از کشور  و ورود به کشور دیگری را نخواهند داشت.
  •       اگر قصد باطل کردن با پاسپورت خود بیش از یک سال از اعتبار آن باقی مانده را دارید می‌توانید یک نامه به اداره گذرنامه ارائه دهید تا پاسپورت شما باطل شود.

درخواست گذرنامه ایرانی

شرایط درخواست گذرنامه ایرانی چگونه است؟

این شرایط برای آقایان و خانم‌ها متفاوت بوده و شامل موارد خاصی می‌شود که به آنها در این مقاله اشاره خواهیم کرد.

این شرایط برای آقایان شامل ارائه و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت هوشمند بوده و اگر در صورتی که مشمولان وظیفه مجوز رسمی از سازمان نظام وظیفه عمومی داشته باشند می‌توانند برای دریافت پاسپورت خود به مراکز +۱۰ مراجعه کرد و پاسپورت خود را بگیرند.

افرادی که بالای ۵۰ سال سن داشته باشند می‌توانند بدون ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت درخواست گذرنامه ایرانی را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهند. دانشجویانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند با گرفتن نامه‌ای از سازمان وظیفه عمومی می‌توانند اقدام به گرفتن پاسپورت کنند.

این شرایط برای خانم‌ها شامل ارائه اجازه نامه محضری و کتبی از همسر برای دریافت پاسپورت بوده و بانوانی که همسر خود را از دست داده‌اند، باید گواهی فوت و اصل شناسنامه باطل شده همسر خود را برای گرفتن پاسپورت به همراه داشته و همچنین برای افرادی که از همسر خود جدا شده‌اند ارائه اصل طلاق نامه الزامی و ضروری است.

 

بیشتر بخوانید: درخواست شهروندی و گذرنامه کانادا

 

هزینه درخواست گذرنامه ایرانی چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه‌های مربوط به درخواست گذرنامه ایرانی می‌توانید به سایت مراجع مربوطه یا موسسه مسافرتی گردشگری هلیکا مراجعه کرده و از هزینه‌های آن مطلع شوید.

معمولاً درخواست پاسپورت ایرانی هزینه آنچنان زیادی برای متقاضی در بر نداشته و شما با هزینه چندان کمی می‌توانید درخواست صدور پاسپورت خود را ارائه داده و منتظر دریافت آن درب منزل بمانید.

همچنین با پرداخت هزینه‌های مربوطه شما به مدت ۵ سال می‌توانید با پاسپورت خود به کشورهای دیگر سفر کرده و از آن استفاده کنید. هزینه‌های مربوط به دریافت پاسپورت در ایران نسبت به سایر کشور ها در دنیا خیلی کمتر از آن چیزی است که افراد فکر می‌کنند.

درخواست پاسپورت ایرانی برای ایرانیان مقیم کانادا

مدت زمان صدور پاسپورت ایرانی چقدر است؟

معمولاً پس از ارائه مدارک مربوطه و درخواست صدور پاسپورت بین ۱۰ روز تا ۱ ماه گذر نامه به دست شما خواهد رسید و از زمان صدور گذرنامه به مدت ۵ سال می‌توانید از آن استفاده کرده و به سراسر دنیا سفر کنید.

برخی از افراد فکر می‌کنند که پاسپورت همچون شناسنامه مدت اعتبار طولانی داشته و دیگر نیازی به تمدید آن نخواهد بود که این طرز فکر کاملا اشتباه بوده و پس از طی کردن ۵ سال فرد برای خروج از کشور باید پاسپورت خود را تمدید کند.

فرد متقاضی قبل از باطل شدن گذرنامه خود باید درخواست پاسپورت ایرانی را به مراکز مربوطه مدت ۶ ماه اطلاعات نسبت به تمدید آن اقدام کرده و منتظر دریافت پاسپورت جدید خود بماند.

چند نوع گذرنامه ایرانی وجود دارد؟

به طور کلی در ایران برای ارائه درخواست گذرنامه ایرانی شما می‌توانید سه نوع و پاسپورت دریافت کنید که عبارتند از:

پاسپورت گردشگری مخصوص چه کسانی است؟

تمامی افرادی که در یک کشور زندگی می‌کنند می‌توانند این گذرنامه را دریافت کنند. این مدرک متداول ترین نوع پاسپورت در ایران بوده که افراد برای تردد به خارج از کشور با ارائه این مدرک شناسایی و در صورت نداشتن آن از سوی سازمان نظام وظیفه برای گذراندن سفرهای تفریحی یا حتی سفرهای چند روزه به خارج از کشور می‌توانند از آن استفاده کرده و از سفر خود لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: درخواست وکالت نامه، اقرارنامه و رضایت نامه وکیل ایرانی در کانادا

پاسپورت دیپلمات چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنها افراد مهم سیاسی و سران کشور اجازه استفاده از این پاسپورت را دارند. این گذرنامه معمولاً بیشتر مختص افراد مهم و بلند پایه در وزارت امور خارجه برای دیدارهای مهم سیاسی توسط سازمان کنسولگری ایران برای این افراد صادر می‌شود.

پاسپورت خدمت برای چه کسانی صادر میشود؟

از این پاسپورت معمولاً کارمندان دولتی استفاده کرده تا به راحتی برای انجام ماموریت و کارهای مربوطه به شغل خود در خارج از کشور سفر کنند.

گرفتن و تمدید پاسپورت در ایران

برای گرفتن پاسپورت ابتدا درخواست گذرنامه ایرانی خود را به سازمان‌های مربوطه ارائه داده و منتظر صدور پاسپورت خود بین ۱۰ روز تا یک ماه و دریافت آن درب منزل بمانید، معمولاً پاسپورت ایرانی ۵ سال اعتبار داشته و پس از آن قبل از باطل شدن پاسپورت خود بین یک سال تا ۶ ماه فرصت دارید که درخواست تمدید آن را به اداره مربوطه ارائه دهید.

معمولاً شما با پاسپورت ایرانی می‌توانید به تمام نقاط در سراسر جهان سفر کرده و از سفر خود لذت ببرید. اما گرفتن پاسپورت برای مشمولان وظیفه و نظامیان شرایط خاصی دارد که آنان را مجبور به رعایت این شرایط می‌کند.

بیشتر بخوانید: تمدید ویزای کانادا

پاسپورت ایرانی در واقع حکم شناسنامه شما را برای خروج از کشور و وارد شدن به کشور مقصد داشته و شما را ملزم به رعایت تمامی موارد خواهد کرد. پاسپورت نشان دهنده تابعیت شما و شهروند یک کشور است، با گذرنامه اجازه ورود به کشور دیگری به شما خواهید داشت در غیر این صورت برای ورود به کشور دیگر بدون ارائه پاسپورت شما را دوباره به کشور مبدا  باز می‌گردانند. در هر کشوری پاسپورت نشانه تابعیت داشتن و امنیت بیشتر افراد در خارج از کشور است.

بهترین موسسه مهاجرتی به کانادا

امروزه با توجه به گسترش سفر ایرانیان به خارج از کشور مراکز متعددی برای گردشگری و مهاجرت در ایران به وجود آمده که مزایای متعددی را برای افرادی که از این موسسه‌ها استفاده می‌کنند در نظر می‌گیرند.

یکی از این موسسات مهم شرکت مهاجرتی هلیکا بوده که عمده فعالیت آن در زمینه مهاجرت به کانادا است. شما با ارائه درخواست گذرنامه ایرانی به سازمان های مربوطه می توانید مهاجرت خود به کشور کانادا را آغاز کرده و تمام کارهای خود را به کارمندان موسسه مهاجرتی هلیکا بسپارید.

این موسسه با سال ها فعالیت در زمینه مهاجرت ایرانیان داخل به کانادا، در خدمت مردم عزیز داخل کشور بوده و مزایای متعددی را برای مهاجران عزیز به کانادا را در نظر می‌گیرد.

معمولاً موسسه هلیکا تمام فعالیت‌های مربوط به مهاجرت افراد را انجام داده و تنها کاری که مشتریان این موسسه باید انجام دهند ارائه مدارک جهت تکمیل امور مربوط به مهاجرت در این موسسه است.

اگر شما هم سوالات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا دارید، همکاران ما در شرکت هلیکا آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید. یا از این صفحه وقت مشاوره دریافت کنید.

تلفن:‌ 021۲۲۴۱۸۸۷۷